10  روستا و  100 طعم

10 روستا و 100 طعم


گردشگری غذا یكی از اركان مهم گردشگری در دنیای امروز است كه سهم مهمی در جذب گردشگران دارد. بیشتر مناطق كشورمان از تنوع غذایی بالایی برخوردارند و مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان كارون هم به وجود این تنوع غذایی در روستاهای گردشگری این شهرستان اشاره می‌كند و به جام‌جم می‌گوید: بالغ‌بر 30 غذای محلی از جمله مفطح، امگشت، مدفونه، سلج، محروگ اصبعه
مرگ مالح، معلوگه، ایریش توله، امحمر، شلكین، محشا، و... در روستاهای كارون پخت می‌شود كه می‌تواند پسند ذائقه هر گردشگری را به دنبال داشته باشد. حسن ناصر به احیا و رونق صنایع‌دستی روستاهای شرق كارون هم اشاره می‌كند و می‌افزاید: هنر اخزاره‌بافی یكی از هنرهای صنایع‌دستی روستاهای اطراف كارون است كه رو به فراموشی بود و امروز درصدد احیا و معرفی مجدد آن هستیم.
به گفته وی، در این منطقه 60 نفر بانوی بافنده شناسایی شده‌اند كه
ده نفر از این افراد به درجه استادی رسیده و كار آموزش بافندگی را به صورت رایگان برای داوطلبان انجام می‌دهند. توربافی، چرم‌دوزی، تولید كفش دست‌دوز، حصیر، كلاه، زنبیل و فرش حصیری به نام بل، هنر دست زنان روستاهای كارون است.
شهرستان كارون در جنوب مركز استان خوزستان به مركزیت
كوت عبدا... شامل دهستان‌های كوت عبدا...، استیشن، خزامی، درویشیه (چمران)، شریعتی‌یك، كوت نواصر، كوی منتظری، گاومیش آباد، گندمكار و هادی‌آباد است.