رازهای آبلیموی همیشه تازه

رازهای آبلیموی همیشه تازه


 با نزدیك شدن فصل رسیدن لیمو، در این یادداشت نكاتی برای نگهداری هر چه بهتر آبلیمو ارائه می‌شود.
 به خاطر داشته باشید برای داشتن یك آبلیموی باكیفیت و درجه اول باید لیموی تازه، با‌كیفیت، رسیده و آبدار داشته باشید. استفاده از لیموهای كپك‌زده كیفیت آبلیمو را به طور قابل توجهی كاهش می‌دهد.
 بهترین ظرف برای نگهداری آبلیمو ظروف شیشه‌ای با در فلزی است. استفاده از ظروف یا بطری‌های پلاستیكی سبب تسریع در تغییر رنگ آبلیمو می‌شود. علاوه بر این به دلیل اسیدی بودن محیط، مهاجرت تركیبات خطرناك از بطری به آبلیمو افزایش می‌یابد. شما می‌توانید از شیشه‌های خالی آبلیموها، خیارشور و هر غذای كنسروی دیگر برای نگهداری آبلیمو استفاده كنید و از
 بسته شدن در آن مطمئن شوید.
 بهداشت ظروف مورد استفاده برای نگهداری آبلیمو نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. ظروف قبل از استفاده باید استریل شوند. برای این منظور می‌توان از ماشین ظرفشویی استفاده كرد. در شست‌و‌شوی دستی شیشه‌ها را برای مدت زمانی در آب داغ و صابون قرار داده و سپس با آب داغ آبكشی كرده و اجازه دهید كاملا خشك شود.
 پاستوریزه كردن آبلیمو به طور قابل‌توجهی كیفیت و مدت زمان نگهداری آن را افزایش می‌دهد. برای این منظور پس از پر‌كردن ظروفی و اطمینان از بسته بودن در، شیشه‌ها را در یك قابلمه چیده و آن را از آب پر كنید به طوری‌كه آب كاملا سطح ظروف را بپوشاند. مدت زمان لازم پس از به جوش آمدن آب، بسته به اندازه ظروف متفاوت است. برای ظروف نیم تا یک لیتری 5 دقیقه و برای ظروف 2لیتری حدود 10 دقیقه است. پس از آن را خارج كرده و اجازه دهید در دمای اتاق به مدت چند ساعت سرد شوند. از بسته بودن كامل در اطمینان حاصل كنید. با طی مراحل بالا می‌توانید آبلیمو را برای چند ماه نگهداری كنید. دقت كنید برای برداشتن آبلیمو از ظروف بایستی از قاشق‌های كاملا تمیز استفاده كنید. اضافه كردن كمی نمك قبل از ریختن آبلیمو در ظرف شیشه‌ای نیز می‌تواند مفید باشد.
 بهترین روش نگهداری آبلیمو در فریزر به صورت مكعب‌های كوچك است. این روش نه تنها كیفیت و رنگ آن را حفظ می‌كند بلكه در مواقع نیاز می‌توانید به‌راحتی مقدار مورد نیاز را استفاده كنید.