خوش‌حسابی  كیمیا شده!

خوش‌حسابی كیمیا شده!


در سال‌های اخیر در هر كاری كه
به عنوان بازیگر ظاهر شده‌ام از پرداخت قسط آخر دستمزد سرباز زده‌اند و تازه برخی آن قدر وقیح شده‌اند كه فقط قسط اول را می‌دهند و كار به قسط دوم هم نمی‌رسد، چه برسد به قسط نهایی كه باید بعد از پایان انجام كار پرداخت شود.
این روند باعث شده كمتر با تهیه‌كنندگان گمنام كار كنم، چون مشخص نیست بالاخره دستمزد را می‌دهند یا نه، ولی همچنان هستند تهیه‌كنندگان باسابقه و قدیمی كه تا ریال آخر دستمزد را می‌پردازند.
آنچه برمی‌آید این است كه خوش‌حسابی كیمیا شده و به جایش بخش عمده تهیه‌كنندگان می‌كوشند با تكیه بر آنچه خودشان زرنگ‌بازی می‌نامند ولی به نظر من فرقی با دزدی ندارد، دستمزد عوامل را كم كنند یا قسط آخر را ندهند.
مدیران تلویزیون باید نظارت دقیق بر این مسأله داشته باشند و با تهیه‌كنندگانی كه از تلویزیون پول می‌گیرند ولی پول عوامل را نمی‌دهند، برخورد كنند. اگر چنین تهیه‌كنندگانی برای چند سال هم كه شده ممنوع‌الفعالیت شوند یقین بدانید بقیه هم حساب كار دستشان می‌آید و بدحسابی نمی‌كنند.
نظارت مدیران تلویزیون اگر بر نحوه تسویه‌حساب‌ها باشد قطعا بازیگران شناخته شده نیز با فراغ بال در سریال‌ها بازی می‌كنند و به این ترتیب عیار تولیدات بالا می‌رود.خیلی‌ها در روزگار بدحسابی تهیه‌كنندگان ترجیح داده‌اند به سراغ كارگردانی بروند تا لااقل دستمزدشان كامل پرداخت شود، ولی شخصا آن قدر لذت بازیگری برایم بی‌حد است كه با وجود همه ناملایمات باز هم  این کار را ادامه خواهم داد.