نَقل

نَقل


محمدرضا هاشمی، بازیگر نقش شهاب در سریال «بوی باران» درباره حضورش در این سریال به فارس گفت:
تعدادی از بازیگرانی كه در تلویزیون مشغول كار می‌شوند از تئاتر به تلویزیون آمدند و من نیز از آن دسته هستم. درست است كه كارم را از تئاتر شروع كردم، اما چند سالی است كه در سریال‌های مختلفی بازی داشتم، اما هیچ‌كدام به اندازه حضورم در بوی باران دیده نشده است. زمانی كه برای بازی در بوی باران تماس گرفتند و به دفتر رفتم، نمونه یك سكانس از شهاب و آرمان را زدم و همان‌جا بازی‌ام مورد قبول قرار گرفت و قرارداد بستم.
بیش از هر چیز ملودرام بودن این سریال برایم جذابیت داشت و این‌كه شخصیت‌ها اغلب سیاه و سفیدند و حالا كمی تاش‌های رنگی هم پیدا می‌كنند كه جذاب شود. اگر معمایی بودن و داستان پركشش در قصه بوی باران به خوبی درآمده باید از عباس نعمتی، عباس ریاحی و صنم كاظمی تشكر ویژه‌ای كرد و اگر دست شخصیت‌هایمان دیرتر رو می‌شود در راستای جذابیت برای مخاطب است.
نقش شهاب از جمله نقش‌های ساختار شكن در این سریال است كه از كلیشه‌های مرسوم در نقش‌های ملودرام سریال‌های تلویزیونی به دور است و سیاه و سفید نیست. او تحت تاثیر مواد روانگردان رفتارهایی از خود بروز می‌دهد و علاوه بر این شما می‌توانید این شخصیت را رنگی هم ببینید. این شخصیت نوشته شده تا چشم و گوش مخاطب را درباره اتفاق‌هایی كه پیرامونش افتاده باز كند و به او بفهماند تحت‌تاثیر چیزی بودن چه اتفاقی را پدید می‌آورد. در كل این موضوع را كه معضل اجتماعی این روزهای جامعه ماست، آسیب شناسی كند.
به‌تازگی و بعد از بازی در این سریال پیشنهادهای بسیاری در تصویر و تئاتر داشتم كه ترجیح می‌دهم با صبر و درایت بیشتری انتخاب‌هایم را انجام دهم.