كمك مالی بلاعوض به فیلم اولی‌ها

كمك مالی بلاعوض به فیلم اولی‌ها


فیلمبردار سینما گفت: وزارت ارشاد می‌تواند كمك مالی بلاعوض را با هدف ارتقای فرهنگ اجتماعی به فیلم اولی‌ها اختصاص دهد.
آن‌طور كه سینماپرس گزارش داده، علیرضا زرین‌دست، فیلمبردار سینمای ایران درباره گران شدن و در پی آن دشوار شدن تولید در سینما به‌خصوص برای فیلم اولی‌های مستعد گفت: آسان شدن فیلمسازی در گرو آسان‌شدن دیگر فعالیت‌های صنفی و اجتماعی است؛ به عنوان نمونه اگر كرایه حمل و نقل و در كل زندگی ارزان شود، فیلمسازی نیز ارزان خواهد شد. فیلمسازی تحت تاثیر جامعه گران امروز ماست. پس در این شرایط آسان و ارزان نخواهد بود.
او ادامه داد: هر فیلم اولی این را نباید فراموش كند كه سینما هنر گرانی است و این اجتناب‌ناپذیر است. او باید در ذهنش تحلیل كند و بعد به سمت ساختن فیلم اولش بیاید؛ چون ما در زمانه‌ای نیستیم كه بتوان از كسی خواست مجانی كار كند. ممكن است یك بار این اتفاق بیفتد، اما اصلا تداوم
نخواهد داشت.
زرین‌دست افزود: اگر قرار باشد فیلمسازی برای فیلم اولی‌ها ساده‌تر شود، به سیستم تولید فیلم در وزارت ارشاد، فارابی و... برمی‌گردد. این‌ها باید بخشی را ایجاد كنند كه در آن برای فیلم اولی‌ها كمك مالی بلاعوض به عنوان سرمایه‌گذاری با هدف ارتقای فرهنگ اجتماعی در نظر بگیرند. البته اجرای آن باید كاملا حساب شده و با برنامه‌ریزی دقیق باشد؛ چون در كشور ما این‌قدر بعضی‌ها زرنگ هستند كه زود پیدا می‌شوند و پول را می‌گیرند بعد هم خروجی خوبی ندارند و سر بقیه بی‌كلاه می‌ماند.