طلای المپیك لندن به كمیل قاسمی می‌رسد؟!

بعد از 7سال، آزمایش دوپینگ آرتور تایمازوف مثبت اعلام شد

طلای المپیك لندن به كمیل قاسمی می‌رسد؟!

در بررسی مجدد نمونه تست دوپینگ كه توسط كمیته بین‌المللی المپیك (IOC) صورت گرفت تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبكستانی در دسته 120‌كیلوگرم كه در المپیك 2012 لندن رقم خورد، مثبت اعلام و به این ترتیب مدال طلای این كشتی‌گیر پس گرفته شد. این اتفاق برای بار دوم در این وزن رخ داده است.
به گزارش اینساید دگیمز، پیش از این پس از اتمام آزمایش‌های دوپینگ ورزشكاران شركت كننده در بازی‌های المپیك 2012 لندن، نمونه داوید مودزامانشویلی سنگین وزن گرجستانی الاصل نیز مثبت تشخیص داده شد و مدال نقره وزن 120‌كیلوگرم كشتی آزاد المپیك 2012 را از دست داد كه با توجه به این‌كه وی در مرحله نیمه نهایی مقابل بلال ماخوف روس به پیروزی رسیده بود، مدال نقره به ماخوف روس رسید و مدال برنز نیز نصیب دولت شابانبای از قزاقستان شد. این سایت در خبر خود اعلام كرد كه با توجه به دوپینگی بودن مدال آوران طلا و نقره عملا مدال طلا به بلال ماخوف می‌رسد، اما با توجه به شكست مستقیم قاسمی مقابل تایمازوف (قهرمان دوپینگی) عملا مدال طلا باید به قاسمی اهدا شود. در نهایت باید منتظر ماند و دید كمیته بین‌المللی المپیك چه تصمیمی خواهد گرفت.
پیش از این مدال طلای تایمازوف در المپیك 2008 پكن نیز پس گرفته شده بود و او تنها كشتی‌گیری است كه دو مدال طلای خود را در مسابقات المپیك از دست می‌دهد.