زخمی شدن 56 فلسطینی در تظاهرات بازگشت

زخمی شدن 56 فلسطینی در تظاهرات بازگشت

وزارت بهداشت فلسطین در غزه جمعه‌شب گزارش داد كه در شصت و هفتمین هفته از برگزاری تظاهرات بازگشت در مرز این باریكه و سرزمین‌های اشغالی، ۵۶ فلسطینی توسط صهیونیست‌ها زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: در این تظاهرات ۵۶ فلسطینی از جمله ۳۸ نفر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند. براساس این گزارش، ۲۲ كودك و سه زن در میان زخمی‌های تظاهرات بازگشت این هفته هستند.
در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین مستقر در باریكه غزه روز گذشته اعلام كرد كه احمد محمد عبدا... القرا، 23 ساله كه روز جمعه در راهپیمایی بازگشت به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده بود، در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.  این جوان فلسطینی در جریان راهپیمایی مسالمت‌آمیز بازگشت و شكستن محاصره غزه در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست به ناحیه شكم در شرق خان‌یونس در نوار غزه زخمی شده بود. وزارت بهداشت فلسطین همچنین گزارش داد كه نظامیان رژیم صهیونیستی به یك خودروی امداد رسان در مرز غزه نیز حمله كرده‌اند.
راهپیمایی این هفته در مرز نوار غزه به جمعه آوارگان فلسطینی در لبنان در حمایت از پناهجویان فلسطینی در لبنان و اعتراض به سیاست‌های دولت این كشور در قبال اشتغال كارگران فلسطینی در لبنان نامگذاری شده بود. تظاهرات‌كنندگان تاكید كردند، حضور فلسطینی‌ها در لبنان موقتی است و ملت فلسطین بر حق بازگشت به سرزمین‌های خود تاكید دارند.
همزمان با این اتفاقات، هیات برگزار كننده تظاهرات بازگشت با صدور بیانیه‌ای خواهان برگزاری این تظاهرات در شصت و هشتمین جمعه شد. قرار است این تظاهرات با عنوان كشتار واد الحمص در حمایت از فلسطینی‌هایی كه منازل آنها توسط صهیونیست‌ها تخریب شده برگزار شود. هیات مذكور اعلام كرد كه این تظاهرات تا زمان تحقق اهداف مطلوب خود در غزه برگزار خواهد شد. فلسطینی‌های ساكن نوار غزه از جمعه ۳۰ مارس ۲۰۱۸ راهپیمایی مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز كردند. آنها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر بند ۱۱ قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خو د تاكید كنند.