یكشنبه روز خوبیه

یكشنبه روز خوبیه


یكشنبه، همین امروزی كه آمده، آفتاب است. همین امروز هم مثل تمام روزهای تابستان امسال خورشید زیادی سخاوتمند است و آدم را به فكر فرو می‌برد كه هر سخاوت و مهربانی هم از مرزی كه بگذرد، می‌شود شمعی كه بال‌های پروانه را می‌سوزاند... اما چرا ناشكری كنیم این‌قدر، نه ما پروانه‌ایم و نه آفتاب شمع... بگذاریم خورشید یك روز بدون گلایه و شكایت ما هر قدر دلش خواست بتابد و یك بار دیگر آمدن و رفتن را پشت سر بگذارد، صبح بیاید و شب برود... مگر عمر ما آدم‌ها چیزی بیش از این است... چه پیچیده شد ماجرای پشت صحنه امروز! اما بین خودمان باشد كه نگارنده را بی‌خوابی شدید به این روز انداخته، آن‌قدر در حال خواب و بیداری جهان را متفاوت می‌بیند كه با خودش گفت یك امروز خورشید را هم جور دیگری ببینیم... بگذریم از خواب و خورشید و جهان و برویم سراغ اتفاقات امروز صفحات فرهنگی.
فیلیپینی‌ها و داعش. این دو را نمی‌شود با هم جمع كرد، داعش این طرف نقشه و فیلیپین آن طرف نقشه. الهی كه هیچ‌وقت هم به یكدیگر نرسند... حالا بنشینیم و ببینیم یك گوشه دیگر جهان هم جنگ شد! خدا آن روز را نیاورد... اما ماجرا این است كه فیلیپینی‌ها هم با داعش جنگیده‌اند و حالا نمایشگاهی هم با همین موضوع برگزار كرده‌اند. می‌توانید درباره این موضوع و نمایشگاه مربوطه در صفحه 10 امروز بخوانید و هی با خودتان ننگ بر داعش هم بگویید!
حكم رسول‌اف، فیلمساز هم آمد. قرار است یك‌سال برود زندان! آن هم سر ساخت فیلمی به نام «لرد» كه در جشنواره‌های خارجی متعددی به نمایش درآمده است. ما هم رفته‌ایم سراغ این موضوع و از ابعاد مختلف بررسی‌اش كرده‌ایم. در همین صفحه‌ای كه مشغول خواندنش هستید، درست كنار همین ستون می‌توانید ماجرا و حواشی پیش‌آمده برای این فیلمساز و فیلمش را مرور كنید.
امید رحمانی هم سرش درد می‌كند برای دردسر! امروز رفته سراغ هزینه تولید بعضی فیلم‌های گیشه و بررسی كرده این همه هزینه كرده‌اند، آخرش چه شده و چقدر توانسته‌اند هزینه‌های اولیه‌شان را در اكران بازگردانند. این وسط تهیه‌كننده سود كرده یا ضرر و بالاخره ماجرای مالی این فیلم‌ها كه اغلب هم حسابی معروف شده بودند، چگونه گذشته است.
سینمای جهان و دیگر هیچ... چه می‌خواهید جز زحمات كیكاووس زیاری شكست‌ناپذیر كه هر اتفاقی هم بیفتد صبح علی‌الطلوع قبل از همه ما می‌رسد روزنامه و شكار خبرهای هیجان‌انگیز سینمای جهان را شروع می‌كند. او امروز هم رفته برایتان صفحه‌ای تدارك دیده بسیار جذاب. بخوانید و آگاه باشید كه زیاری برای این صفحه 12 چقدر زحمت می‌كشد و وقت می‌گذارد.