سور دبیر برای سوریان

پرافتخارترین كشتی‌گیر همه ادوار ایران، نایب رئیس فدراسیون شد

سور دبیر برای سوریان

 صبح روز گذشته مراسم معارفه حمید سوریان به‌عنوان نایب رئیس فدراسیون كشتی انجام شد؛ انتخابی كه حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشته است.عده‌ای می‌گویند این پست برازنده سوریان بود و به‌خوبی از پس كاری كه به او سپرده شده برمی‌آید و عده‌ای هم می‌گویند كه یكی از پر افتخارترین‌ها خودش را وارد بازی بدی كرده است. با این حال دبیر نظر دیگری دارد. او در این‌باره در جمع خبرنگاران گفت: «طبیعتا تیم مدیریتی جدید نیاز به كسانی دارد تا بتواند با هماهنگی بیشتر كارها را پیش ببرد و هر تغییر و تحولی به خوبی بررسی شده است. بعید می‌دانم سوریان نیازی به معرفی داشته باشد، چراكه او ابرمرد كشتی ایران است. جالب آن‌كه او بیشتر از خودم به من فشار آورد تا برای انتخابات فدراسیون وارد رقابت بشوم و حالا خوشحالم كه به ما افتخار همكاری و همراهی داده است.» علیرضا دبیر این را گفت و ادامه داد: «به‌صراحت می‌گویم او با اختیارات كامل وارد فدراسیون كشتی شده و امیدوارم بتواند از تجارب بالای كارشناسی خود در كشتی‌فرنگی استفاده كند تا بچه‌های ما در تمامی رده‌ها نیز از این تجارب بهره ببرند.»
 سوریان: احساس خوشبختی می‌كنم
حمید سوریان بعد از انتخابش از سوی علیرضا دبیر به‌عنوان نایب رئیس فدراسیون كشتی گفت: «امروز عمیقا احساس خوشبختی می‌كنم كه شرایطی فراهم شد در كنار كشتی باشم.» او این را گفت و ادامه داد: «از اعتماد دبیر ممنونم و امیدوارم همه بزرگان كمك كنند تا در كنار كشتی باشیم.»
 نایب‌رئیس حكمش را از بنا گرفت
در مراسم معارفه حمید سوریان كه در خانه كشتی برگزار شد، چهره‌هایی همچون محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم‌های ملی كشتی فرنگی و آزاد و همچنین برخی اردونشینان تیم‌های ملی حضور داشتند. نكته قابل توجه مراسم این بود كه حمید سوریان حكمش را از دست محمد بنا دریافت كرد؛ مردی كه سوریان مهم‌ترین افتخارات جهانی و المپیك خود را با سرمربیگری او كسب كرد و نقش مهمی در افتخارآفرینی او داشت.
 وقتی رقیب دبیر هم پست گرفت
همچنین صبح دیروز كمیته لیگ فدراسیون كشتی هم شاهد تغییراتی بود كه طی آن مهدی توكلی جای خود را به عبدالمهدی نصیرزاده داد. نصیرزاده از رقبای اصلی انتخاباتی علیرضا دبیر بود كه حتی تا دور دوم هم توانست با آرای غیرقابل پیش‌بینی اعضای مجمع پا به پای رئیس فدراسیون پیش آید. او پس از این انتخاب گفت: «دبیر نشان داد كه پهلوان است. از او تشكر می‌كنم و امیدوارم شرمنده جامعه كشتی نشوم.» نصیرزاده در پاسخ به این سوال كه پیش از این در مجمع روز 26 تیر حرف از مهندسی انتخابات زده بود، گفت: هر چه بود تمام شد و فراموش كردم. دبیر اعتبار و آبرویش را گذاشته است. آن چیزهایی هم كه گفتم حدس و گمان من بود و امیدوارم این اتفاق نیفتاده باشد.
 حسن رنگرز:   شرایط حساس است
 خودی و غیرخودی نداریم
دارنده دو مدال طلا و برنز كشتی فرنگی جهان شرایط فدراسیون كشتی را حساس خواند و گفت كه در این مقطع نباید نخبه‌كشی شود فرصت‌سوزی. حسن رنگرز این را گفت و ادامه داد:«وضعیت موجود فدراسیون، سطح توقعات و انتظارات، برنامه‌ها و... در ماه‌هایی كه قرار است به المپیك منتهی شود، كار را سخت می‌كند كه امیدوارم علیرضا دبیر مبنای كارش را استفاده از خردجمعی و تشریك مساعی بگذارد و هدفش جذب حداكثری باشد و از تمام ظرفیت‌ها و داشته‌های كشتی استفاده كند. خوب است كه خودی و غیرخودی نداشته باشیم.»نایب رئیس پیشین فدراسیون كشتی در واكنش به این‌كه گفته می‌شود وی نیز یكی از افراد موردنظر علیرضا دبیر برای كارهای مدیریتی است، خاطرنشان كرد: به هر صورت من با فدراسیون آقای خادم هم سال‌ها همكاری كرده‌ام،‌ این‌بار هم اگر زمینه‌ای فراهم شود كه بتوانم به وظیفه‌ام عمل كنم، حتماً این كار را انجام خواهم داد. حیف است دوستانی كه از جنس ما هستند، بخواهند كنار بكشند. ما نسبت به كشتی دِین داریم و بدهكاریم و باید فارغ از مسؤولیت و منصب، حداقل‌های خودمان را با اخلاص برای كشتی هزینه كنیم. این باور شخصی من است. كشتی كار سختی دارد، باید به دبیر فرصت داد و در تمام سطوح حوصله كرد. قهرمانان، پیشكسوتان، هیات‌ها، رسانه‌ها، كمیته ملی المپیك و همه و همه باید كمك كنند تا وضعیت كشتی رو به بهبود برود.»