پول‌شویی 8 میلیاردی شبکه شرط‌بندی

پول‌شویی 8 میلیاردی شبکه شرط‌بندی

اعضای یك سایت قمار و شرط‌بندی كه هشت میلیارد تومان پول از كشور خارج كرده بودند، شناسایی و سه عضو آن دستگیر شد. متهمان با كارت‌های بانكی اجاره‌ای از 2000 نفر كلاهبرداری كرده بودند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رئیس‌پلیس فتای استان البرز در تشریح این پرونده گفت: پس از دریافت شكایتی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس مبنی بر برداشت ۱۵ میلیون ریال به صورت اینترنتی موضوع در دستور كار پلیس فتا قرار گرفت. با استعلام از حساب شاكی مشخص شد كه اطلاعات وی در زمان استفاده از اپلیكیشن خرید شارژ رایگان در فضای مجازی به سرقت رفته و وجه برداشت شده به حساب یك سایت شرط‌بندی واریز شده است. كارشناسان پلیس فتا تمام خروجی‌های حساب كاربر را مورد بررسی قرار داده و مشخص شد كه مبلغ برداشت شده به حساب بانكی خانمی واریز شده كه گردش مالی بیش از 600 میلیون تومانی با بیش از 5000 تراكنش طی یك روز بوده كه حساب او مسدود شد.
سرهنگ اقبالی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و وسعت كلاهبرداری در سطح كشور پیگیری پرونده وارد مرحله جدیدی شد و فردی كه برای رفع انسداد حساب این خانم به پلیس فتا مراجعه كرده بود دستگیر و شش كارت بانكی متصل به سایت از او كشف شد. متهم ابتدا منكر هرگونه جرمی بود اما وقتی با اسناد و مدارك رو‌به‌رو شد، به جرم خود اعتراف كرد و با هماهنگی مقام قضایی ۵۰كارت بانكی دیگر كه در اختیار وی بود نیز مسدود شد.
با انسداد حساب‌های متصل به سایت قمار، زن دیگری كه كارتش مسدود شده بود به بانك مراجعه کرد و دستگیر شد. او ادعا كرد كارت را به فردی به نام آرش فروخته و امروز به درخواست او قصد فعال‌سازی كارت را داشته است.
با تكمیل تحقیقات یك میلیارد و 500 هزار تومان پول سایت شرط‌بندی مسدود شد.
وی خاطرنشان كرد: این افراد در تلگرام و اینستاگرام اقدام به تبلیغ و نحوه ورود به سایت شرط‌بندی كرده و پس از دریافت آدرس ایمیل اقدام به دریافت اطلاعات شخصی و حساب بانكی متقاضیان می‌كردند. در این رابطه سه نفر دستگیر شدند. آنها با تهیه كارت‌های بانكی برای سایت‌های شرط‌بندی، اقدام به پولشویی و خروج سرمایه از كشور به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال كرده بودند. متهمان تاكنون از 2000 نفر در سراسر كشور كلاهبرداری كرده‌اند.