نجفی قصاص می‌شود؟!

اخبار غیررسمی درباره حكم مجازات شهردار اسبق تهران

نجفی قصاص می‌شود؟!

«محمدعلی نجفی به قصاص محكوم شد.» این بخش مهم خبر دیروز خبرگزاری تسنیم بود كه دقایقی بعد از انتشار حذف شد. انتشار این خبر و واكنش وكیل متهم، احتمال صدور حكم قصاص برای شهردار پیشین تهران را قوت بخشید. خبری كه از ابتدای هفته زمزمه‌های آن به گوش می‌رسید و همه منتظر جلسه سخنگوی قوه قضاییه هستند تا آن را به طور رسمی اعلام كند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، محمدعلی نجفی 68 ساله متهم است صبح 7خرداد امسال همسر دومش به نام میترا استاد را با شلیك پنج گلوله كلت به قتل رساند. شهردار پیشین تهران ده ساعت بعد از قتل به اداره آگاهی تهران رفت و به قتل همسرش اعتراف كرد.
او ابتدا در نامه‌ای شش صفحه‌ای ادعا كرده بود میترا استاد مهدورالدم است و به خاطر آن مرتكب قتل شده است اما در جلسه محاكمه‌اش گفت: این حرف را برای خانواده‌ام نوشته بودم و اعتقادی به مهدورالدمی همسرم نداشتم. با او اختلافات خانوادگی داشتم و چند بار خواستم طلاق بگیریم كه او عاشقم بود و مخالفت كرد. به همین خاطر روز حادثه برای ترساندن او با كلت به حمام رفتم كه پنج گلوله ناخواسته شلیك شد و یك گلوله به سینه همسرم برخورد كرد و مرگ او را رقم زد.
در حالی كه متهم و وكیل‌مدافعش قصد داشتند، ثابت كنند قتل شبه‌عمد است، رئیس دادگاه در آخرین دفاع هم سه اتهام «مباشرت در قتل عمد» همسر دومش میترا استاد با سلاح گرم، «حمل و نگهداری سلاح و مهمات جنگی غیرمجاز» و نیز «ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح غیرفوتی» را به نجفی تفهیم كرد.

 قصاص بعید نیست
با گذشت یك هفته از آخرین جلسه محاكمه شهردار پیشین تهران و در حالی كه به نظر می‌رسید حكم روز سه‌شنبه در جلسه سخنگو با خبرنگاران اعلام شود، صدور حكم قصاص برای متهم به قتل مطرح شد. وكیل‌مدافع محمدعلی نجفی عصر دیروز درباره صدور حكم قصاص برای موكلش گفت: بعید نیست كه حكم صادره برای موكلش قصاص باشد.
حمید گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره بیان كرد: از حكم صادره اطلاعی ندارم و در سایت ثنا هنوز این موضوع را چك نكردم. دور از ذهن و بعید نیست حكم صادره قصاص باشد.
​​​​​​​
 دیه میلیاردی صحت ندارد
یكی از وكلای اولیای‌دم هم دیروز اعلام كرد؛ اعلام بخشش قاتل با دریافت دیه میلیاردی صحت ندارد و شایعه است.
وی افزود: امروز شرایط خانواده آماده پذیرش چنین حرف هایی نیست، وضعیت مادر و پدر مرحومه بسیار وخیم است و حتی مهیار را نیز با شرایط خاصی به جلسه دادگاه آوردیم بنابراین چنین حرف‌هایی که زده می‌شود در حد شایعات است.