پیش به سوی المپیک!

اردوی تیم ملی والیبال برای رقابت‌های انتخابی المپیک آغاز شد

پیش به سوی المپیک!

 بازیكنان تیم ملی والیبال ایران كه در بازگشت از مسابقات مرحله نهایی لیگ ملت‌ها، چند روز استراحت رفته بودند، دوباره از روز دوشنبه در سالن فدراسیون والیبال دور هم جمع شدند تا برای مسابقات مقدماتی المپیك تمرین كنند.
ایگور كولاكوویچ همه بازیكنان حاضر در لیگ ملت‌ها را دوباره به اردو فراخواند و روی بازیكنان جوانش هم حساب باز كرد. پوریا یلی، محمدرضا حضرت‌پور و مرتضی شریفی سه بازیكنی بودند كه به صورت مستقیم از شیكاگو راهی منامه بحرین شدند و همراه تیم ملی جوانان عنوان قهرمانی جوانان جهان را به دست آوردند. آنها فقط با
دو روز استراحت مجبور شدند به اردوی تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند. در حالی كه دیگر بازیكنان 8 روز زمان برای استراحت داشتند.
به هر حال، بازیكنان تیم ملی این روزها در سالن فدراسیون مشغول تمرین هستند و برای مسابقات مقدماتی المپیك در گروه E آماده می‌شوند. این بازی‌ها طی روزهای 18 تا 20 مرداد با حضور تیم‌های ملی والیبال روسیه، ایران، كوبا و مكزیك در سالن سیبور آره‌نا در شهر سن‌پترزبورگ برگزار خواهد شد. تیم ملی تا سه‌شنبه 15 مرداد در تهران تمرین می‌كند و چهارشنبه 16 مرداد عازم سن‌پترزبورگ خواهد شد.
در روش جدید انتخابی المپیك، 24 تیم برتر رنكینگ فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در قالب شش گروه چهار تیمی با هم به رقابت می‌پردازند كه در نهایت تیم‌های نخست به صورت مستقیم راهی المپیك می‌شوند. پس از برگزاری این تورنمنت‌ها، تكلیف هفت تیم (شش تیم به علاوه ژاپن میزبان) مشخص شده و پنج تیم باقیمانده از مسابقات انتخابی قاره‌ای (آسیا، آفریقا، اروپا، آمریكای‌جنوبی و آمریكای شمالی و مركزی) مشخص خواهند شد و از هر قاره یك تیم قهرمان، جواز حضور در المپیك 2020 را كسب خواهد كرد.
برنامه بازی‌های گروه E به این صورت است:
18 مرداد (ساعت‌ها به وقت ایران)
ساعت 17:30 - ایران - كوبا
ساعت 20:30 - روسیه - مكزیك
19 مرداد
ساعت 17:30 - ایران - مكزیك
ساعت 20:30 - روسیه - كوبا
20 مرداد
ساعت 17:30 - كوبا - مكزیك
ساعت 20:30 - روسیه - ایران