دیدار با امام

دیدار با امام

بیشتر با کدام یک از علما رابطه داشتند و با آنها مأنوس بودند؟
تا وقتی که آیت‌ا... سید عبدا... شیرازی در مشهد زنده بودند، مرحوم بهلول زیاد پیش ایشان می‌رفتند.  در قم بیشتر نزد آیت‌ا... بهاءالدینی می‌رفتند. همین‌طور آیت‌ا... نجفی مرعشی و نیز آیت‌ا... آخوند ملا علی همدانی در همدان. ایشان هفت هشت سال در جغتای سبزوار در حوزه علمیه درس دادند.  چند بار هم در شیراز خدمت مرحوم آقای حائری رفتند. رابطه‌شان با ایشان خیلی خوب بود.
با حضرت امام رابطه نداشتند؟
نظرشان این بود که وقت امام را نباید خیلی گرفت. بسیار به امام علاقه داشتند و می‌گفتند: ایشان هر امری بکنند اطاعت می‌کنم، ولی وقتشان را نمی‌گیرم!
هیچ‌وقت پیش آمد که به دیدار امام بروند؟
بله، یک بار خواستند به دیدن امام بروند، اما چون ظاهر فقیرانه‌ای داشتند، پاسدارها ایشان را نشناختند و حتی ظاهراً پولی هم به ایشان داده بودند. خوشبختانه مرحوم احمد آقا متوجه اشتباه پاسدارها می‌شوند و کسی را دنبال ایشان می‌فرستند و مرحوم بهلول بالاخره می‌توانند با امام دیدار کنند.
از آن دیدار برای شما چه نکاتی را نقل کردند؟
گفتند خدمت امام عرض کردم: «تکلیف چیست و من چه باید بکنم؟» امام فرمودند: «من نمی‌توانم برای شما تکلیفی معین کنم، هر کاری را که صلاح می‌دانید انجام بدهید، چون شما همیشه به بیش از تکلیفتان عمل کرده‌اید!» کسی هم به امام گفته بود: خوب است با این سابقه طولانی سیاسی، به ایشان مسؤولیتی محول شود و امام فرمودند: «ایشان خودش رهبر است و می‌داند باید چه کار کند، ضرورتی ندارد ما برایش تکلیف معین کنیم».