الماسی در لباس یك دریانورد

الماسی در لباس یك دریانورد


جهانگیر الماسی از بازیگران پیشكسوت است كه تا به امروز نقش‌های متفاوتی را در تئاتر، سینما و تلویزیون خلق كرده است. البته او در سال‌‌های اخیر كم‌كار شده است و به‌ندرت بازی در اثری را می‌پذیرد. از ویژگی‌های الماسی می‌توان به صدای گرم و بم او اشاره كرد كه همین باعث شده تا نقش‌هایش را مقتدرانه بازی كند.
گرچه در بازی او آرامش موج می‌زند، اما زمان‌هایی كه نیاز است برای نقشی كه بازی می‌كند، چهره عصبانی و عبوس هم بگیرد، موفق بوده است. در مجموع او تا به امروز لباس شخصیت‌های متفاوت را به تن كرده است. گاهی نقش‌های مثبت و آرام را بازی كرده و برخی مواقع هم نقش‌های منفی را خلق كرده است. در مجموع خودش را به خلق شخصیت‌های كلیشه‌ای محدود نكرده و تلاش داشته تا نقش‌هایش رنگی باشد.
از كارهای شاخص تلویزیونی این هنرمند می‌توان به هزاردستان، كوچك جنگلی، در چشم باد، پس از باران، طفلان مسلم و ... اشاره كرد. الماسی در سریال دریا نزدیك است، نقش محوری ناخدا را بازی می‌كند. به گفته تهیه‌كننده او خیلی زیبا نقش یك پیرمرد دریانورد را خلق كرده است. وی ادامه داد: به نظرم الماسی جزو كمیاب‌ترین بازیگران سینماست كه باید ارزش هنرمندانی چون او را دانست.