پیاز بخورید و نسوزید !

پیاز بخورید و نسوزید !


 حس سوزندگی پیاز ناشی از تركیبات گوگردی موجود در آن است كه با گرما تا حد زیادی غیر فعال می‌شوند. قرار دادن پیازها در آب نیز می‌تواند این مشكل را تا حد زیادی مرتفع کند. پیازها را پس از جدا كردن لایه رویی به مدت 10 دقیقه در آب قرار دهید. همچنین شما می‌توانید چند قطره آبلیمو یا سركه نیز به این آب اضافه كنید. برای افزایش اثر آب، چند تكه یخ در آب بیندازید. به این ترتیب پیازهای تردتری خواهید داشت. از این روش همچنین می‌توانید برای تازه كردن پیازهای كهنه و قدیمی نیز استفاده كنید.
 پیازها را با لایه‌ای از نمك بپوشانید. این عمل باعث می‌شود بخشی از رطوبت پیاز همراه تركیبات ایجاد‌كننده حالت سوزندگی از آن خارج شوند و از طرف دیگر بافت آن بسیار نرم می‌شود. بنابراین زمانی كه ایجاد بافت نرم مد نظر شماست بهتر است از این روش استفاده كنید.
یك روش خیلی سریع این است كه پیازهای خرد شده را در ظرفی ریخته و روی آن سركه یا آب با كمی نمك بریزید و آن را به مدت چند ثانیه در ماكروفر قرار دهید. سپس سركه یا آب را دور بریزید.
 نگذارید پیاز، اشك‌تان را در بیاورد
جاری شدن اشك از چشم‌ها در زمان خرد كردن پیاز به‌دلیل آزاد شدن گاز دی‌اكسید گوگرد است و زمانی كه پیاز خرد می‌شود به‌دلیل آسیب دیدن بافت پیاز و آزاد شدن این تركیب، با فعالیت برخی آنزیم‌ها گاز یاد شده تولید و باعث جاری شدن اشك چشم می‌شود. با این راهكارهای ساده می‌توانید آبریزش چشم خود را متوقف كنید.
 قرار دادن پیاز پوست كنده در فریزر به مدت 15-10 دقیقه: بهترین روش، انجماد پیاز است.
 خیساندن پیازهای پوست كنده در آب سرد
 استفاده از چاقوهای بسیار تیز برای خرد كردن پیاز: هر چقدر چاقو كندتر باشد میزان آسیب به بافت پیاز و در نتیجه آزادشدن گاز افزایش می‌یابد.
 قرار دادن تكه‌ای نان در دهان: بافت اسفنجی نان مقداری از گازهای آزادشده را جذب می‌كند.
 خرد كردن پیاز داخل آب یا زیر جریان آب گرم
سعی كنید خرد كردن پیاز را از قسمت انتهایی آن آغاز نكنید. تحقیقات نشان می‌دهد بیشترین میزان این تركیبات در قسمت انتهای پیاز تجمع یافته‌اند كه با برش‌دادن آن تركیبات گازی آزاد می‌شوند.