جلوگیری از ریزش موی سر با طعم قهوه!

جلوگیری از ریزش موی سر با طعم قهوه!

امروزه ریزش و ضعیف بودن ریشه مو مشكل بسیاری از افراد جامعه است. تا جایی كه در ایران بیش از 50 درصد افراد با مشكل ریزش مو مواجه هستند.
به همین دلیل شركت‌های زیادی اقدام به تولید محصولات مرتبط با درمان و پیشگیری از ریزش مو كرده‌اند. در این میان، ثابت شده است تركیبات حاوی كافئین به پیشگیری و درمان ریزش مو بسیار كمك می‌كند، چرا كه غلاف محافظتی فولیكول مو، مانعی برای نفوذ مولكول‌های آب‌رسان مثل كافئین نیست و به همین دلیل، كافئین می‌تواند از طریق غلاف مو جذب و نفوذ پیدا كند. البته منظورمان كافئین خوراكی نیست، چراكه خوردن همزمان ۵۰‌فنجان قهوه نیز نمی‌تواند جایگزین محلول حاوی كافئینی شود كه مستقیما به ریشه موها نفوذ می‌كند.
دكتر كلنك، سرپرست تیم تحقیقات دكتر ولف با آزمایش روی فرمول‌های گوناگون برای مقابله با ریزش مو و درمان این مشكل، سرانجام نظریه‌ای متفاوت با استفاده از كمپلكس كافئین ارائه داده است. وی می‌گوید: كافئین یك ماده بسیار فعال و محرك است و همان‌طور كه باعث بهبود عملكرد و توان افراد می‌شود، مصرف موضعی آن باعث ایجاد همین حالت در ریشه‌های مو می‌شود. وقتی ریشه‌های مو تحلیل رفته و ضعیف می‌شوند كافئین به یاری آنها می‌آید.
دكتر كلنك در مورد عملكرد دقیق كمپلكس كافئین می‌گوید: كمپلكس كافئین ریشه‌های مو را در برابر تاثیر عوامل مخربی مانند هورمون تستوسترون حفاظت می‌كند و در صورتی كه این اثر حمایتی وجود نداشته باشد فاز رشد موها كوتاه و كوتاه‌تر شده و شاهد ریزش زود هنگام آنها خواهیم بود.
وی معتقد است، كمپلكس كافئین با مهار عوامل مخرب، موجب طولانی تر شدن فاز رشد موها می‌شود كه در نتیجه آن ریشه‌های مو، طولانی‌مدت به رشد و نمو خود ادامه می‌دهند. از دیگر مزایای استفاده از شامپوهای تخصصی حاوی این ماده می‌توان به قدرت جذب آنها اشاره كرد.
دكتر كلنك با اشاره به این نكته كه آیا یك شامپو می‌تواند همه این كارها را انجام دهد، عنوان كرد: بله، می‌تواند ولی نكته مهم استفاده از فناوری پیشرفته‌ای است كه قادر باشد با تولید ناقل‌های اختصاصی، كمپلكس كافئین را در زمان مناسب به ریشه‌های مو برساند. خوشبختانه فرمولاسیون شامپوهای حاوی كافئین به نحوی طراحی شده كه بتواند مقدار مورد نیاز از كافئین را ظرف كوتاه‌ترین زمان به ریشه‌های مو برساند. / جام‌جم