برادر رهبر انصارا... شهید شد

برادر رهبر انصارا... شهید شد

شبكه المسیره یمن از ترور ابراهیم بدرالدین الحوثی، برادر رهبر جنبش انصارا... خبر داد. این جنبش می‌گوید حداكثر تلاش خود را خواهد كرد تا انتقام خون او را از متجاوزان بگیرد.
روز گذشته وزارت كشور یمن در بیانیه‌ای اعلام كرد، ابراهیم بدرالدین الحوثی به دست ایادی فریبكار وابسته به ائتلاف متجاوز آمریكایی، اسرائیلی و سعودی ترور شده است. این نهاد به عبدالملك بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارا... و به ملت یمن تسلیت گفت. ابراهیم بدرالدین حوثی، از فرماندهان اصلی جنبش انصارا... بود و تاكنون در بسیاری از نبردها، از جمله ورود به شهر صنعا حضور موثر داشت. وی متولد ۱۹۷۸ (۴۱ ساله) در حومه شهر صعده در شمال یمن بود. او در جریان درگیری با شبه نظامیان دولت منصور هادی در صنعا،
۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ نقش فرماندهی را به عهده داشت كه به فرار منصور هادی به عدن و سپس به عربستان سعودی منجر شد. این فرمانده شهید همچنین در جریان حملات و جنگ‌های نامنظم در مرز عربستان حضور فعالی داشت. خبر شهادت ابراهیم بدرالدین الحوثی پیش از این نیز در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شده بود كه از سوی خود او تكذیب شد. وی در آن زمان گفته بود «شهادت بالاترین آرزوی من است.»
در یك رخداد دیگر اعلام شد بر اثر حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریكایی ـ عربی به استان الحدیده یمن هشت نفر كشته و زخمی شده‌اند. به گزارش شبكه المسیره یمن، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد دیروز یك منزل مسكونی را در خیابان غزه شهر الحالی استان الحدیده بمباران كردند. در این حمله هوایی سه زن و یك كودك كشته و چهار نفر دیگر از جمله دو كودك زخمی شدند. ارتش یمن نیز  در مقابل این تجاوزات اعلام كرد پهپادهای انتحاری این كشور با انجام دو حمله، فرودگاه بین‌المللی أبها عربستان سعودی را هدف قرار دادند.