رهایی قاتل همكلاسی  از مجازات قصاص

رهایی قاتل همكلاسی از مجازات قصاص

قضات دادگاه كیفری تهران پس از بررسی موشكافانه پرونده پسر جوانی كه همكلاسی سابقش را كشته و جسد او را آتش زده بود، دیروز طی حكمی وی را از قصاص معاف كرده و به سه سال زندان، شلاق و دیه محكوم كردند.
رسیدگی به این پرونده از عصر 9 خرداد ۹۷ به‌دنبال ناپدید شدن پسر ۲4 ساله‌ای به نام كیوان آغاز شد. شواهد نشان می‌داد كیوان آخرین‌بار همراه دوست سابقش آرش بیرون رفته بود كه دیگر بازنگشت. آرش به‌عنوان نخستین مظنون بازداشت شد و به قتل اعتراف كرد. وی گفت: دوستش را كشته و جسدش را دفن كرده است.آرش 25 ساله در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستاد و اولیای دم برای او حكم قصاص خواستند.

وی گفت: من و كیوان با هم همكلاسی بودیم و همیشه به خانه هم رفت و آمد داشتیم. سال‌ها پیش یك‌بار مجبور شدم در خانه آنها به حمام بروم، اما آن روز كیوان از من عكس گرفت و می‌خواست مرا آزار بدهد كه قبول نكردم، اما تهدیدم كرد اگر به خواستش تن ندهم، تصاویر برهنه مرا پخش می‌كند و آبرویم را می‌برد. او مرا آزار داد و این شروع ماجرا بود. من كه از این وضعیت خسته شده بودم، آخرین‌بار با ماشین دنبالش رفتم و گفتم بهتر است دست از سرم بردارد، اما او قبول نكرد. من كه عصبانی شده بودم با مشت به صورتش ضربه زدم و برای این‌كه بتوانم فرار كنم یك ضربه چاقو زدم. بعد جسدش را آتش زده و داخل یك گودال دفن كردم.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و پس از بررسی موشكافانه پرونده، طبق بند الف ماده303 قانون مجازات اسلامی آرش را از قصاص و پرداخت دیه معاف كرده و وی را به سه سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محكوم كردند. آرش به خاطر جنایت بر میت به پرداخت یك‌دهم دیه كامل و 31ضربه شلاق محكوم شد.