بریدن گوش خواستگار سمج

بریدن گوش خواستگار سمج

مرد جوان كه متهم است با همدستی پسرعمویش، گوش خواستگار سمج را بریده، دیروز پای میز محاكمه ایستاد.
به گزارش  جام‌جم، 15 اردیبهشت سال 96 پسر جوانی كه آثار ضرب و جرح روی صورتش نمایان و گوش سمت راست او پانسمان شده بود به اداره پلیس اسلامشهر رفت و از دو مرد ناشناس كه شبانه به او حمله كرده و گوشش را بریده بودند، شكایت كرد. امین 25 ساله گفت: من در یك كارگاه در نزدیكی دانشگاه آزاد پرند كار می‌کنم. شامگاه 13اردیبهشت ماه دو مرد جوان كه صورت‌هایشان را پوشانده بودند به كارگاه حمله كردند و مرا به شدت كتك زدند. آنها پس از زخمی كردن من، گوش سمت راستم را بریدند و گریختند. من با كمك برادرم به بیمارستان رفتم و تحت عمل جراحی پیوند گوش قرار گرفتم.حالا پس از بهبود نسبی آمده‌ام از دو مردناشناس شكایت كنم. به‌دنبال اظهارات امین، ردیابی دو مرد ناشناس آغاز شد و پلیس به بازجویی از برادر امین پرداخت.اظهارات برادر شاكی از اختلاف‌های دنباله‌دار امین با یكی از بستگان دورش پرده برداشت و امین حرف‌های تازه‌ای را مطرح كرد.
وی به مأموران گفت: مدتی پیش به خواستگاری دختر یكی از اقوام دور مان در شهرستان نورآباد لرستان رفتم. اما چون به تنهایی به خواستگاری رفته بودم برادر بزرگ دختر مورد علاقه ام به نام مریم عصبانی شد و خواستگاری را به هم زد. آنها به من جواب منفی دادند و من به ناچار برگشتم .من به مریم علاقه مند بودم و به همین خاطر چند بار با او تماس گرفتم و برایش پیامك ارسال كردم .بعد از این ماجرا برادر او كیومرث مرا تهدیدبه مرگ كرد و به همین خاطر آن شب كیومرث همراه پسر عمویش به نام اسماعیل به محل كارم حمله كردند و مرا كتك زدند و گوشم را بریدند. به‌دنبال اظهارات جدید شاكی، كیومرث و پسر عمویش اسماعیل كه در شهرستان قم نظامی بود، ردیابی و بازداشت شدند. آنها در دادسرای اسلامشهر جرم‌شان را انكار كردند و مدعی شدند اشتباهی بازداشت شده‌اند. اما پرونده آنها به اتهام مشاركت در ضرب و جرح منجر به قطع عضو به شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد تا به جرم آنها رسیدگی شود.
در ابتدای جلسه دادگاه كه به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یك قاضی مستشار برگزار شد، امین به تشریح شكایتش پرداخت و گفت: كیومرث و پسرعمویش شبانه مرا به شدت كتك زدند و اسماعیل با چاقو لاله گوشم را برید.من در این مدت چند بار تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفتم اما عمل پیوند ناموفق بود و فقط بخشی از لاله گوشم پیوند خورد. هنوز آثار ضرب و جرح و جراحت‌هایی كه دو متهم به من وارد كرده‌اند روی صورتم نمایان است و من برای آنها تقاضای قصاص دارم.من فكر می‌كنم آنها آمده بودند مرا به قتل برسانند اما موفق نشدند.
سپس قاضی قربانزاده گفت: چنانچه پزشكی قانونی اعلام كند امكان قصاص گوش ممكن نیست چه درخواستی داری؟ كه امین گفت: دیه می‌خواهم .
وی در پاسخ به پرسش قاضی درباره این‌كه چرا در شكایت اولیه ادعا كرده بودی دو مرد ناشناس تو را كتك زده‌اند پاسخ داد: من آن شب شوكه بودم و نور كارگاه كم بود ولی بعد از این‌كه به بیمارستان رفتم، گفتم احتمالا كیومرث و پسرعمویش دو مرد مهاجم بوده‌اند.كیومرث به خاطر این كه از خواهرش خواستگاری كرده بودم از من كینه به دل داشت و به همین خاطر از لرستان به قم رفت و همراه پسرعمویش به محل كارم آمدند.امروز در جلسه دادگاه اسماعیل حضور ندارد. در جلسه دادگاهی كه در دادسرای اسلامشهر برگزار شد كیومرث حضور نداشت. هر بار یكی از آنها در جلسه دادگاه حاضر نمی‌شود تا از این طریق صدور حكم را به تعویق بیندازند. من حالا از دادگاه تقاضا دارم هر دوی آنها را با هم احضار كند . سپس كیومرث در جایگاه ویژه ایستاد و جرمش را انكار كرد. وی گفت: قبول دارم وقتی سماجت‌های امین را برای خواستگاری از خواهرم دیدم از او ناراحت شدم اما درگیری میان ما یك سوءتفاهم بود كه حل شد. من انگیزه‌ای برای كتك زدن و بریدن گوش او نداشتم . وی درباره این‌كه چرا هنگام وقوع جرم موبایل وی در پرند آنتن‌دهی داشته گفت:اسماعیل به تازگی ازدواج كرده و پدرش مبلغ ۴۰ میلیون تومان به او هدیه داده بود. پسرعمویم قرار بود یك خودرو بخرد. به همین خاطر من از لرستان به محل كار او در قم رفتم و با هم به پرند رفتیم تا در آنجا معامله ماشین انجام دهیم. به همین خاطر هم گوشی موبایلم در منطقه پرند آنتن‌دهی داشته است. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر كنند.