روحانی: اداره کشور‌را به‌نسل‌سوم و چهارم بسپاریم

در مراسم تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل تاکید شد

روحانی: اداره کشور‌را به‌نسل‌سوم و چهارم بسپاریم

رئیس‌جمهور با تأكید بر این‌كه دولت از انتقاد دلسوزانه استقبال و حمایت می‌كند، اظهار كرد: انتقاد از دولت بلامانع است و حتی در دولت یازدهم و دوازدهم انتقاد از دولت بی‌هزینه و حتی توأم با جایزه و تشویق بوده است‌.
حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی با بیان این‌كه انتقاد بی‌هزینه از آثار دولت یازدهم و دوازدهم است كه برای همیشه باقی می‌ماند، گفت: بسیار سخت است كه این آثار دولت یازدهم و دوازدهم را پس از این كسی بتواند تغییر دهد.
رئیس‌جمهور با بیان این‌كه انتقاد به تنهایی كافی نیست و نیاز به دلسوزی هم داریم، تصریح كرد: نقد دلسوازنه غیر از تخریب كینه‌توزانه است. لذا پس از انتقاد همه باید برای اصلاح جامعه دست به دست هم دهیم و در این شرایط همدیگر را یاری كنیم تا به مقصد نهایی برسیم.
رئیس‌جمهور با بیان این‌كه همه توان دولت برای اجرای آرمان‌های انقلاب به كار گرفته می‌شود، گفت: امروز روز حمایت بیشتر مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است و مطمئنا با وحدت دولت و ملت، از پیچ تاریخی كنونی عبور و دشمن را مایوس خواهیم كرد.
روحانی خاطرنشان كرد: ما نسل اول و دومی‌ها كم‌كم باید خانه را تمیز كرده و آن را به صاحب خانه كه نسل سوم و چهارم هستند، بسپاریم. لذا در این مقطع استفاده از ظرفیت نسل جوان و تحصیلكرده در اداره و مدیریت كشور یك ضرورت است.
روحانی در ادامه تاكید كرد: تا زمانی كه انقلاب و نظام به مردم متصل است و با رأی مردم مشروعیت می‌یابد، هیچ گزندی نمی‌تواند این نظام را از پا در آورده  یا تهدید كند.
وی گفت: تا زمانی كه مردم با انقلاب و نظام و انقلاب با مردم باشد، این نظام به كار خود ادامه خواهد داد.
زمان خدمت بیشتر دولت به مردم است
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌كه امروز در شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای قرار گرفته‌ایم، گفت: در طول یك سال گذشته مردم در رنج و سختی بودند، اما همچنان مقاوم و استوار در برابر توطئه‌های بیگانگان ایستادگی كردند و امروز روز حمایت مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است.
روحانی خاطر نشان كرد: امام راحل تأكید داشتند كه بار سنگین مسؤولیت اداره كشور بر دوش دولت است و همه باید از آن حمایت كنند و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیرشان با هیأت دولت تأكید فرمودند كه دولت در میدان است و بار اصلی مسؤولیت را بر دوش دارد و همه باید از دولت حمایت كرده و دولت را یاری كنند.
رئیس‌جمهور تصریح كرد: بدون تردید با وحدت و همدلی بین دولت و مردم و همه نخبگان و به‌ویژه نسل جوان، از این پیچ تاریخی عبور كرده و دشمن را مأیوس خواهیم كرد.
روحانی با تأكید بر این‌كه وحدت، تلاش و ایستادگی همه مسؤولان و مردم، دشمن را مأیوس می‌كند، گفت: توطئه دشمنان روزی به پایان می‌رسد كه از ضربه زدن به نظام مأیوس شوند. لذا هدف بزرگ ما مأیوس كردن دشمنان است.
با تضعیف دولت كسی تقویت نمی‌شود
رئیس‌جمهور با تأكید بر این‌كه دولت در شرایط كنونی همه توان خود را برای رفاه مردم به‌كار گرفته است، گفت: گاهی مشكلات ناشی از قصور و كوتاهی و گاهی ناشی از تقصیر و خطا است. اما زمانی نیز به خاطر شرایط ناخواسته‌ای است كه از سوی دشمن تحمیل می‌شود.
روحانی تصریح كرد: دولت همه توان خود را برای ایجاد روابط مناسب با جهان شرق و غرب به‌كار گرفته است اما یك دولت تازه‌كار ناشی باعث شد كه زحمت فراوانی برای مردم ما و منطقه، حتی مردم خودش ایجاد شود.
رئیس‌جمهور افزود: در این شرایط وجود مشكلات ناشی از تقصیر و قصور معنا ندارد، بلكه به خاطر تحمیل شرایط سخت از سوی دشمن برای ملت ایران است، لذا همه باید به این ویژگی توجه داشته باشیم و برای تغییر این شرایط ناخواسته در كنار یكدیگر تلاش كنیم.
روحانی با بیان این‌كه جامعه قوی در كنار دولت قوی، دولت قوی در كنار رهبری قوی و رهبری قوی در كنار انقلاب قوی قرار دارد، خاطرنشان كرد: امروز با تضعیف دولت كسی تقویت نمی‌شود، بلكه این كار دشمنان را خوشحال و راه را برای توطئه بیشتر آسان‌تر می‌كند.