نفت ایران، پرنده‌ها  را   غرق كرد

توفان مهدی طارمی در دربی ایرانی لیگ پرتغال با یک هت‌تریک دلچسب

نفت ایران، پرنده‌ها را غرق كرد

هفته دوم لیگ برتر پرتغال كاملا زیر سایه درخشش ستاره ایرانی قرار گرفت. مهدی طارمی كه در هفته اول روی نیمكت نشسته بود، در دومین بازی ریو آوه آن‌قدر درخشان ظاهر شد كه همه كارشناسان فوتبال پرتغال، متفق‌القول به شماره 9 ایرانی ریو آوه پرداختند كه خیلی ارزان به این تیم منتقل شده بود.
ریو آوه در هفته اول با یك گل مقابل فامالیكائو شكست خورد؛ اما آن بازی یك اتفاق ویژه داشت: درخشش مهدی طارمی تنها در 11 دقیقه. او در همان مدتی كه در زمین بود، نگاه‌ها را به سمت خود برگرداند تا همه متوجه این بازیكن بلندقامت ایرانی بشوند. كادر فنی ریو آوه برای بازی دوم تصمیم درستی گرفت. كاروالیال سرمربی تیم گفته بود با توجه به آمادگی طارمی در تمرین و نمایش او در بازی اول این بازیكن را در بازی دوم به خدمت خواهد گرفت و از دقیقه اول بازی دوم همین كار را كرد.
ریو آوه این بار باید در زمین خود و مقابل دسپورتیوو آوس بازی می‌كرد. همان تیمی كه این فصل مهرداد‌محمدی، بازیكن شایسته فوتبال ایران را به خدمت گرفته است. طارمی در تركیب اولیه ریوآوه قرار گرفت و چشمان همه فوتبالدوستان پرتغالی را خیره كرد. او در دقایق 10، 22 و 52 گلزنی كرد و گل‌های زیبایی هم به ثمر رساند تا تیمش 3 بر صفر پیش بیفتد. تیم میزبان دو گل دیگر هم زد. نونو سانتوس (55) و فیلیپه آگوستو (75 - پنالتی) دیگر گل‌ها را به ثمر رساندند. گل پنجم ریو آوه از روی نقطه پنالتی و به دلیل خطایی بود كه روی طارمی انجام شد. طارمی در گفت‌وگویی كه دیروز با خبرنگار جام‌جم انجام داد، گفته بود شاید روزی، من پنالتی‌زن اول تیم بشوم. اگر پنالتی آوه به طارمی سپرده می‌شد، او در این بازی به اصطلاح فوتبالی‌ها پوكر می‌كرد و در جدول گلزنان لیگ پرتغال چهارگله می‌شد.
این بازی البته یك چهره سرشناس هم معرفی كرد؛ انزو زیدان پسر اول زین‌الدین زیدان اسطوره افسانه‌ای فوتبال فرانسه كه در تیم‌های C، B و تیم اصلی رئال مادرید بازی كرد و بعد از حضوری كوتاه در آلاوز اسپانیا و لوزان سوییس، به آوس پیوست. انزو 24 ساله در دقیقه 77 تنها گل دسپورتیوو را زد تا سنگینی این شكست برای دسپورتیوو آوس كمتر شود.
آوه با این برد به رده هشتم صعود كرد تا به هفته‌های آینده امیدوار شود. ریو آوه شنبه 9شهریور یكی از سخت‌ترین بازی‌های این فصل را برگزار خواهد كرد. آوه باید در این روز از شهر ویادكانده به لیسبون برود و در ورزشگاه اسپورتینگ مقابل این تیم ریشه‌دار و قدرتمند بازی كند.
طارمی با كمك كی‌روش به پرتغال رفت
كارلوس كاروالیال، سرمربی ریو آوه در كنفرانس بعد از بازی مقابل دسپورتیوو آوس حرف‌های جالبی زد. او از دو نفر نام برد؛ كارلوس كی‌روش و ویاش بواش. كاروالیال پس از برد 5 بر یك تیمش و بعد از تمجید از مهدی طارمی گفت: «باید بگویم كه این بازیكن باكیفیت، بر حسب اتفاق اینجاست. در شرایط طبیعی او بازیكنی نبود كه ما بتوانیم از عهده خریدش برآییم چون بازیكنی در این سطح، بسیار بالاتر از قدرت مالی باشگاه ماست.
كارلوس كی‌روش و ویاش‌بواش نام‌های بسیار بزرگی در فوتبال پرتغال و دنیا هستند و هر دو نفر كمك كردند تا این بازیكن به تیم ما بیاید و من از این بابت خیلی خوشحالم. همه اعضای تیم ما خوشحال هستند كه چنین بازیكنی در خدمت تیم است؛ اما خوشحالی بیشتر ما برای رشد قابل توجه تیم است. در گذشته در بازی‌های خانگی زجر فراوانی می‌كشیدیم و امشب به راحتی پنج گل زدیم.»