جایزه اندرزگو در ایستگاه پایانی

جایزه اندرزگو در ایستگاه پایانی


نشست خبری اولین جایزه ادبی و مردمی شهید اندرزگو برگزار شد و میثم نیلی که مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و در عین حال عضو شورای سیاست‌گذاری این جایزه است، به‌همراه سیدصادق رضایی، دبیر علمی این رویداد ادبی طی آن به پرسش‌های اهالی رسانه پاسخ گفتند.
به گزارش جام جم، در آغاز نشست، میثم نیلی درباره این جایزه گفت: بیش از سه سال از آغاز فرآیند و جریان جدی ادبیات با دغدغه و هدف مقابله و مبارزه با جریان رسانه‌ای تطهیر پهلوی می‌گذرد و امسال به نقطه رسمی خودش رسیده است. جریان جنگ امروز را باید در حوزه روایت‌ها دانست؛ چنان‌که در همه جای دنیا، تقابل پس از حماسه‌ها و شکست اراده‌ها را در این حوزه شاهدیم.
عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه شهید اندرزگو اضافه کرد: امروز نویسندگان، شاعران و اهالی قلم متعهد کشور ما باید اثبات کنند که ادامه‌دهنده مسیر انقلاب اسلامی هستند. در همین راستا، جایزه شهید اندرزگو آغازی بر جنگ روایت‌ها در مسیر انقلاب است.
در ادامه این نشست سیدصادق رضایی، دبیر علمی جایزه شهید اندرزگو، خاطرنشان کرد: در اولین دوره، مؤلفان و ناشران 475 اثر را به دبیرخانه ارسال کردند که از این بین، 235 اثر مرتبط با جایزه انتخاب و در اختیار داوران قرار گرفت. در بخش «روایت تاریخ» 132 کتاب، در بخش «داستان بلند و رمان بزرگسال» 56 اثر و در حوزه «داستان کودک و نوجوان» 47 اثر ارزیابی شدند.
رضایی همچنین درباره نامزدهای دریافت جایزه در بخش روایت تاریخ خبر داد: داوران در این بخش به سه کتاب «1318» نوشته علی احمد محرابی از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، «پل پیروزی، سرزمین قحطی» نوشته محمدقلی مجد و ترجمه علی فتحعلی آشتیانی از مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و «یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار» نوشته موسی حقانی از مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران رسیده‌ایم که در این بین، یک کتاب به‌عنوان اثر برگزیده معرفی خواهد شد.
وی با تأکید بر این‌که این جایزه هم به نویسنده و هم به ناشر و هم به مخاطب تعلق دارد، گفت: جایزه فارغ از هدیه مادی به پنج نویسنده متعهد و برتر، به ناشران کتب برگزیده نیز مجوز خرید اثر خواهد داد و در این خصوص، کتابخانه‌های مساجد، مدارس و کتابخانه‌های عمومی از 14 عنوان کتاب نامزد به تعداد 2000نسخه خرید تضمینی خواهند  کرد.
مراسم اختتامیه اولین دوره جایزه شهید اندرزگو یکشنبه سوم شهریور، ساعت 17 در تالار سوره حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه برگزار می‌شود.