شرایط ثبت‌نام  متقاضیان مسكن اقدام ملی

شرایط ثبت‌نام متقاضیان مسكن اقدام ملی


علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران درباره طرح اقدام ملی تولید مسكن گفت: مزیت طرح اقدام ملی كه قرار است 400هزار مسكن تولید شود این است كه خدمات زیربنایی آن آماده است. شرایط ثبت‌نام هم این‌گونه است كه نباید فرم «ج» متقاضیان قرمز باشد و نباید از تسهیلات دولتی استفاده كرده باشند. نبیان گفت: جلساتی با مدیرعامل بانك مسكن در خصوص اتصال صندوق پس‌انداز یكم به طرح اقدام ملی تولید مسكن برگزار شده و این بانك موافق این برنامه است. این برنامه به‌زودی طبق یك تفاهم‌نامه‌ای كه با بانك مسكن انجام می‌شود اجرایی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌كه به دنبال آن بودیم كه دغدغه‌های مردم در حوزه مسكن را كاهش دهیم گفت: بر این اساس مقدمات ساخت 400 هزار واحد در سطح كشور فراهم شده كه سهم شهرهای جدید 200 هزار واحد است كه زمین آن را شركت عمران شهرهای جدید تأمین خواهد كرد و صدهزار واحد را شركت بازآفرینی و صد هزار واحد مسكونی نیز به‌عهده بنیاد مسكن گذاشته شده است.
نبیان با اشاره به این‌كه وظیفه سازمان ملی زمین این است كه زمین مورد نیاز به منظور ساخت این 200 هزار واحد برای شركت بازآفرینی و بنیاد مسكن تأمین شود گفت: در شهرهایی كه بنیاد مسكن و شركت بازآفرینی زمین نداشته باشد، وظیفه سازمان ملی زمین و مسكن است كه به آنها زمین واگذار كند. در چابهار برای رفع حاشیه‌نشینی 1050 هكتار به شركت بازآفرینی شهر واگذار شده است.