برگزاری دهمین دوره «جایزه شهید آوینی»

برگزاری دهمین دوره «جایزه شهید آوینی»


دهمین دوره جایزه شهید آوینی به‌عنوان بخش ویژه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» برگزار می‌شود.
آن‌طور كه مهر گزارش داده، دهمین دوره جایزه شهید آوینی به عنوان بخش ویژه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت، آذر ۱۳۹۸ در تهران برگزار می‌شود. جایزه شهید آوینی، ویژه نمایش و قدردانی از فیلم‌های مستند منتخب حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است كه برای ششمین سال متوالی به‌عنوان بخش ویژه جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت برگزار خواهد شد.
جایزه شهید آوینی از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردار است و جایزه برگزیدگان این بخش هم تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰، ۱۲۰ و صد میلیون ریال برای كارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.
سال گذشته جایزه ویژه هیات داوران به پاس حماسه تعهد و تخصص به وحید حمیدی، شخصیت فیلم مردان زندگی ساخته یحیی رضایی اهدا شد.
مستندسازان متقاضی شركت در بخش جایزه شهید آوینی سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت تا ۳۱ شهریور فرصت دارند فرم شركت در این رویداد را روی وب‌سایت  www.irandocfest.ir تكمیل كرده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌كننده رسانده و همراه با نسخه فیلم، حداكثر تا دهم مهر به دبیرخانه جشنواره
 ارائه كنند.
مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت را طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذر ۹۸ در شهر تهران برگزار خواهد كرد.