قتل هولناک رفیق در حمام

مردی که سر دوستش را پس از قتل بریده بود به اعدام محکوم شد

قتل هولناک رفیق در حمام

مرد خشن كه پس از قتل هولناك دوست بدهكارش، به سبك داعشی‌ها سر او را بریده بود، با حكم قضات شعبه یكم دادگاه كیفری استان البرز به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه جمعه 18 آبان سال گذشته و به‌دنبال گزارش قتل مرد جوانی در خیابان حیدرآباد كرج در دستور كار پلیس قرار گرفت. پس از حضور ماموران كلانتری در محل، همسر مقتول عنوان كرد؛ من و شوهرم از
پنج سال قبل به‌خاطر اختلافاتی كه با هم داشتیم جدا از هم زندگی می‌کردیم. چند روزی بود از شوهرم خبر نداشتم و امروز مقابل خانه‌اش آمدم. یكی از دوستانش به نام سهیل وقتی نگرانی من را دید به پشت‌بام رفت و از آنجا خود را مقابل پنجره خانه رساند و ادعا كرد، جسد شوهرم غرق در خون در حمام افتاده است.
ماموران با دستور قضایی وارد خانه شده و با صحنه هولناكی روبه‌رو شدند. ضربات سنگینی به سر مقتول برخورد كرده و قاتل سر او را بریده بود. وسایل خانه به هم ریخته بود و به نظر می‌رسید مرد تنها به نام بهزاد قربانی سرقتی مرگبار شده است.
ماموران در جریان تحقیقات محلی متوجه شدند، بهزاد و دوستش سهیل با هم درگیری داشتند. با كشف این سرنخ، سهیل دستگیر شد اما منكر قتل شد و گفت: چند روز قبل بهزاد با مرد غریبه‌ای درگیر شد و بعد همراه هم به داخل خانه رفتند. چند ساعت بعد خودروی بهزاد را دیدم كه با سرعت از كوچه خارج شد. دیگر او را ندیدم تا این‌كه با جسدش روبه‌رو شدم.
در حالی كه سهیل منكر قتل بود، ماموران مرد آرایشگری كه گوشی مقتول در اختیارش بود را دستگیر كردند كه او در تحقیقات گفت: گوشی را از سهیل به قیمت 200 هزار تومان خریدم. البته او چند روز قبل سراغم آمد و خواست سیمكارتی داخل آن نگذارم اما قبل از آن من سیمكارت مادرم را داخل گوشی گذاشته بودم.
با كشف این سند برعلیه تنها مظنون پرونده، او كه راهی برای فرار از حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و به قتل دوستش اعتراف كرد.
در ادامه با تكمیل تحقیقات، پرونده برای محاكمه به شعبه اول دادگاه كیفری یك استان البرز ارسال شد. در جلسه رسیدگی به پرونده، پدر و مادر مقتول برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص كردند. دختر مقتول هم خواهان قصاص قاتل پدرش شد.
در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام قتل عمدی و سرقت از مقتول گفت:
یك روز از من خواست تا شیر دستشویی خانه‌اش را درست كنم. بعد از این‌كه لوله‌كشی خانه‌اش را تعمیر كردم، پولی به من نداد و هربار سراغش می‌رفتم، می‌گفت فردا بیا پولت را بگیر. روز آخر با هم درگیر شدیم و من یك قندشكن از خانه‌اش برداشتم و یك ضربه به سرش زدم. او به سمت آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت. سد‌راهم شده بود و اجازه نمی‌داد از خانه خارج شوم. به همین خاطر دوباره با او درگیر شدم و چند ضربه دیگر به سرش زدم كه غرق در خون روی زمین افتاد. او را به حمام بردم. با خودم گفتم چند ضربه بیشتر به او بزنم هیچ فرقی نمی‌كند و با چاقو گلویش را بریدم.
متهم به قتل ادامه داد: بعد از آن وسایلی مثل تلویزیون، آبگرمكن، لوازم صوتی، موتور یخچال و گوشی تلفن همراه بهزاد را سرقت كردم. گوشی را به آرایشگر محل دادم كه باعث لو رفتن ماجرا شد.
پس از دفاعیات متهم، مهدی فیروزرنجبر و محمدیاری ـ قضات دادگاه ـ وارد شور شده و سهیل را به اتهام قتل عمدی به قصاص و به خاطر سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محكوم كردند.
متهم به قتل 20 روز پس از ابلاغ رای فرصت دارد به آن اعتراض كند تا حكم در دیوان عالی كشور بررسی شود.