اسیدپاشی پسر خشمگین روی عابران

اسیدپاشی پسر خشمگین روی عابران

پسر جوان و دختر مورد علاقه‌اش هنگام خروج از بوستانی در حوالی قلعه‌مرغی تهران قربانی اسید‌پاشی جوان خشمگین شدند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، عصر شنبه 9 شهریور امسال مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از وقوع اسیدپاشی در كنار پاركی در حوالی قلعه‌مرغی خبرداد. همزمان با حضور ماموران در آنجا مشاهده كردند   دختری 14 ساله و پسر 28 ساله‌ای از ناحیه دو دست، صورت و گردن با اسید سوخته و مصدوم شده‌اند. امدادگران اورژانس در محل حضور داشتند و آن دو را بعد از اقدامات اولیه به بیمارستان شهید مطهری پایتخت منتقل كردند. ماموران به تحقیق از افراد حاضر در محل حادثه پرداختند كه معلوم شد مصدومان حادثه با دو جوان دیگر همراه بودند كه در جریان درگیری با دو جوان غریبه در بوستان هدف اسید‌پاشی قرار گرفته‌اند. مرد اسید‌پاش و همدستش فرار كرده‌اند.
پرونده‌ای در این باره در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشكیل و با دستور بازپرس احسان زمانی، تحقیقات ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران آغاز شد‌. در این مرحله دو دوست قربانی اسید‌پاشی به پلیس آگاهی احضار شدند و یكی از آنها در جریان تحقیقات پلیسی گفت: من و دوستم در خانه بودیم كه فرهاد با من تماس گرفت و خواست برای ملاقات با وی به بوستانی در قلعه‌مرغی برویم. همزمان با حضورمان در آنجا او با دختر نوجوان مورد علاقه‌اش  آمده بود. نیم ساعتی آنجا بودیم كه زنگ تلفنم به صدا درآمد و وقتی پاسخ دادم باید برای انجام كاری به نزد یكی از اقوام می‌رفتم. بنابراین از دوستانم خواستم كه اگر می‌آیند آنها را تامسیری با خودرویم ببرم كه دوستانم
قبول كردند.
 وی افزود: من و دوستم كمی جلوتر در بوستان پیاده به راه افتادیم تا به محل پارك خودرو برسیم و پشت سرمان فرهاد و دختر نوجوان به راه افتادند. در همان موقع متوجه دو پسر جوان غریبه در مسیرمان در بوستان شدیم. یكی از آنها بطری در دستش بود و انگار در جست‌وجوی فردی بودند و همین‌طور كه با هم حرف می‌زدند از كنارمان عبور كردند.
 پسر جوان ادمه داد: چون فرهاد و آن دختر از ما عقب افتاده بودند پشت سرم را نگاه كرده و آنها را صدا زدم، اما دو جوان غریبه گمان كردند در حال صدا زدن و چپ چپ نگاه كردن به آنها هستیم كه همین باعث شد با من و دوستم دعوایشان شود. هر چه به آنها گفتیم با این دو نفر نبودیم توجهی نكردند. همزمان با شدت گرفتن درگیری‌مان در بوستان، ناگهان یكی از دو جوان مزاحم بطری‌ای را كه در دست داشت باز كرد و به سمت‌مان پاشید كه اسید روی فرهاد و دختر 14 ساله ریخت.
 وی افزود: آن جوان و همدستش فرار كردند. من و دوست دیگرم به كمك چند نفری كه در بوستان بودند بطری‌های آب آوردیم و روی دستان، گردن و صورت هردویشان پاشیدیم. بعد هم امدادگران اورژانس آمدند و هر دویشان را به بیمارستان بردند.
 این در حالی بود كه دیگر دوست قربانیان اسید‌پاشی نیز گفته‌های مشابهی را مطرح كرد.
 همزمان با ثبت اظهارات آن دو كه شاهدان ماجرا نیز بودند ماموران در بیمارستان حاضر شدند و به تحقیق اولیه از دو مصدوم حادثه پرداختند كه آنها نیز گفته‌های دوستان خود را تایید كردند و خواستار مجازات قانونی برای جوان اسید‌پاش و همدستش شدند.
براساس گفته پزشكان بیمارستان، دختر نوجوان
5 درصد دچار سوختگی با اسید و پسر جوان هم 10 درصد بدنش با اسید سوخته است. دو قربانی اسید‌پاشی همچنان در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.