رفع تشنگی با نوشیدنی‌های خیابانی !

رفع تشنگی با نوشیدنی‌های خیابانی !


اگر از فرط گرما برای رفع عطش وسوسه شدید از نوشیدنی‌های خیابانی استفاده کنید حتما با دید بازتری این انتخاب را انجام دهید.
1- شربت خاكشیر و تخم شربتی: مهم‌ترین مشكلی كه در زمینه نوشیدن این شربت‌ها وجود دارد، بحث آلودگی خود مواد اولیه یعنی خاكشیر و تخم شربتی است. این مواد گرد و غبار زیادی دارد و مسلما فروشندگان وقت و دقت لازم را برای شست‌و‌شوی این دانه‌ها ندارند. شربتی كه در خانه شاید حداقل دو ساعت وقت صرف آماده‌سازی آن می‌شود تا تمام سنگریزه‌ها و گرد و غبار و مواد خارجی آن جدا شود، گزینه مناسبی برای رفع تشنگی در خیابان نخواهد بود. كافی است یك‌بار اجازه دهید خاكشیر ته‌نشین شود و به رنگ شربت یا محتویات ته لیوان دقت كنید.
2- آب هویج: آب هویج و هویج بستنی جزو نوشیدنی‌های پر طرفدار است و از آنجا كه آماده‌سازی آن در منزل كمی وقت می‌گیرد، بنابراین شاید ترجیح دهید آن را بدون دردسر از بیرون تهیه كنید. هویج جزو سبزیجاتی است كه بخش خوراكی آن در داخل خاك قرار گرفته و جزو آلوده‌ترین سبزیجات
 محسوب می‌شود.
شست‌و‌شوی خاك چسبیده به آن و پوست‌گیری‌اش بسیار وقت‌گیر است. متاسفانه اگر در تهیه این نوشیدنی دقت كافی نشود، عواقب بدی در انتظار شماست كه كمترین آن مشكلات گوارشی نظیر اسهال و استفراغ خواهد بود.
3- آب كرفس: كرفس نیز جزو سبزیجاتی است كه در انتخاب و خرید نوشیدنی آن باید دقت كنید. به‌دلیل شكل خاص ساقه كرفس احتمال پنهان ماندن گل و لای در لا‌به‌لای آن وجود دارد.
 علاوه بر این آب كرفس ماندگاری بسیار پایینی دارد و پس از چند ساعت نگهداری به‌شدت تغییر طعم و بو داده و حالت گازدار در آن ایجاد می‌شود. از مصرف آب كرفسی كه ویژگی‌های آن تغییر كرده
پرهیز كنید.
4- آبمیوه‌های رنگی: از نوشیدن آبمیوه‌هایی با رنگ‌های نامتعارف نظیر نوشیدنی‌های آبی، قرمز وسبز بپرهیزید. رنگ‌های مصنوعی موجود در این نوشیدنی‌ها امكان بروز اختلالات گوارشی را فراهم می‌آورد و برخی از آنها آلرژی‌زا هستند.
بنابراین در این روزهای گرم همراه خود یك بطری آب با چند قطره آبلیموی تازه داشته و برای رفع عطش به آن اعتماد كنید.