«پدری به نام حسین(ع)» در طرح مطالعاتی محرم 1441

«پدری به نام حسین(ع)» در طرح مطالعاتی محرم 1441


«پدری به نام حسین(ع)» نوشته محمد صحتی سردرودی به عنوان یكی از كتاب‌های طرح مطالعاتی محرم ۱۴۴۱ معرفی شده است. آن‌طور كه ایسنا نوشته، نمایشگاه كتاب در هیات‌های مذهبی برتر سراسر كشور با عنوان طرح «حیات حسینی» برگزار می‌شود كه به معرفی چند كتاب برتر طرح مطالعاتی محرم ۱۴۴۱ می‌پردازد.
كتاب پدری به نام حسین (ع) به قلم حجت‌الاسلام محمد صحتی سردرودی در ۲۵۶صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ جلد و قیمت ۱۷هزار تومان در نشر قبسات منتشر شده است.
 در معرفی این كتاب عنوان شده است: با همه دشواری‌ها و ظرافت‌هایش شیرین‌ترین كار عالم تربیت است و مهم‌ترین بستر تربیت، خانواده. خانواده اگر خانواده باشد، تربیت شیرین می‌شود و طبیعی. همان‌طور كه ما نفس می‌كشیم، در خانواده هم تربیت می‌شویم بی‌آن‌كه به آن فكر كنیم و بدانیم چه می‌شود. خانواده‌ای كه در آن چون حسین‌(ع) تربیت می‌شود و خانواده‌ای كه حسین(ع) تشكیل می‌دهد، سرشار از این شیرینی است. حسین‌(ع) ۵۷ سال در این جهان زیست و ما تنها به شش ماه پایانی این زندگی می‌پردازیم. درست این است كه ما اول از حدیث حیات او شروع كنیم و حسین‌(ع) را در خانواده به عنوان فرزند، برادر، همسر و پدر ببینیم و از رفتار او برای خانواده خود الگوبرداری كنیم.
محمد صحتی سردرودی در كتاب پدری به نام حسین(ع) به بیان مهارت‌های تربیتی پیشوای سوم شیعیان در خانواده پرداخته و به گونه‌ای دیگر به زندگی او نگریسته است. نگاهی كه انتقال آن به مخاطب سبب می‌شود حسین‌(ع) پیوسته سرلوحه زندگی‌اش قرار بگیرد و معنای مهر و مهربانی، محبت و زندگی عاشقانه در سایه‌سار دلدادگی به زن و فرزند را از او بیاموزد.