روایت غدیر تا شام با 800 عروسك

روایت غدیر تا شام با 800 عروسك


نمایشگاه «غدیر تا شام» با نمایش آثار هنرمند مینیاتوریست یزدان لعلی در محل نگارخانه كرمانشاه آغاز به كار كرده است.
مهدی عبدالمالكی، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری كرمانشاه در گفت‌وگو با ایسنای منطقه كرمانشاه با اشاره به آغاز به كار این نمایشگاه از ۱۳ شهریور گفت: این نمایشگاه همزمان با روز چهارم ماه محرم در محل نگارخانه شهر آغاز به كار كرده و برپایی آن تا ۲۸ شهریور ادامه خواهد داشت.
او افزود: این نمایشگاه روایت مینیاتوری واقعه غدیر تا شام است كه در آن با استفاده از ۸۰۰ عروسك كوچك تمام وقایع طی این بازه زمانی از جمله بحث واقعه غدیر، تشییع شبانه پیكر مطهر حضرت زهرا(س)، حج ناتمام امام حسین(ع)، واقعه جانگداز كربلا، حركت كاروان اسرا به سمت شام و خرابه‌های شام بازنمایی و روایت شده است.
عبدالمالكی تصریح كرد: این بازسازی و شبیه‌سازی در فضایی به مساحت ۷۰ متر مربع انجام شده و در آن هم تمثال شهدای مدافع حرم نمایش داده شده است.
وی مدت زمان طراحی مینیاتوری این وقایع را حدود دو ماه اعلام كرد و افزود: این آثار ساخته هنرمند مینیاتوریست یزدان لعلی است كه نمایشگاه آن توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برپا شده است.
عبدالمالكی هدف از برپایی این نمایشگاه را بیان وقایع تاریخی و مصائب ائمه اطهار(ع) با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر عنوان كرد.
نمایشگاه غدیر تا شام از ۱۳ تا ۲۸ شهریور همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ در محل نگارخانه شهر واقع در چهارراه مطهری (جوانشیر) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.