یو‌اس‌بی4 سال آینده به بازار می‌آید

یو‌اس‌بی4 سال آینده به بازار می‌آید

انجمن مجریان یو‌اس‌بی از عرضه یو‌اس‌بی۴ در سال آینده میلادی به بازار خبر داد. به گزارش ایرنا و به نقل از انگجت، طراحی درگاه یو‌اس‌بی جدید كه در ابزارهای دیجیتال كاربرد دارد در مدت كوتاهی به دست طراحان، مهندسان و تولیدكنندگان می‌رسد و به این معناست كه می‌توان انتظار داشت كه یو‌اس‌بی در سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شود.
ویژگی برجسته این محصول سرعت ۴۰ گیگابایت بر ثانیه آن است كه با نرخ تبادل تاندربولت سه برابری كرده و دوبرابر این میزان در یو‌اس‌بی 2/3 است.
یو‌اس‌بی4 از فرم فاكتوری مشابه با USB type-C استفاده كرده و با نمونه های قدیمی یو‌اس‌بی 2/3، یو‌اس‌بی2 و تاندربولت۳  سازگار خواهد بود.
تفاوت موجود بین یو‌اس‌بی3 و تاندربولت ۳ مصرف كنندگان را سردرگم كرده بود. یو‌اس‌بی3 اگرچه رابطی فراگیر است، اما نرخ تبادل داده آن در بهترین حالت نصف تاندربولت ۳ انحصاری است. یو‌اس‌بی۴ با ادغام این دو استاندارد، یك اتصال دوطرفه ۴۰ گیگابایت بر ثانیه‌ای ایجاد می‌كند كه امید می‌رود به اتصالی واحد بین دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها تبدیل شود.   پهنای باند ۴۰ گیگابیت در ثانیه با پروتكل تاندربولت۳ چندسالی می‌شود كه در دسترس است، اما انحصار اینتل جلوی استفاده گسترده از آن را گرفته بود. سرانجام اینتل تصمیم به رایگان‌كردن تاندربولت۳ گرفت و امروز هر سازنده‌ای می‌تواند به طور رایگان از این فناوری استفاده كند. حال این استاندارد در قالب یو‌اس‌بی4 عرضه شده و پهنای باند را از ۲۰ گیگابیت در ثانیه در یو‌اس‌بی2/3 به ۴۰ گیگابیت در ثانیه می‌رساند.