حمایت از کارآفرینان ادامه دارد

همراهی ویژه رسانه ملی با وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی برای رونق تولید

حمایت از کارآفرینان ادامه دارد

 معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: امسال شاهد برنامه‌های خلاقانه و مستمری در حوزه رونق تولید در رسانه ملی بودیم.
به گزارش جام‌جم؛ منصوری، معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در نشست امضای تفاهم‌نامه همكاری مشترك با سازمان صدا و سیما گفت: امسال شاهد برنامه‌های خلاقانه و مستمری در حوزه رونق تولید در رسانه ملی بودیم و فرصتی فراهم شده تا دو طرف برای توسعه همكاری و فعالیت یكپارچه در سطح ملی به توافق برسند.
وی افزود: به دنبال توافق‌نامه‌ای كه امضا شد قرار شد امسال جشنواره كارآفرینان برتر را به صورت مشترك برگزار كنیم و در حوزه الگو‌سازی و تشویق كارآفرینان برتر قدم‌های خوبی برداریم.
 منصوری ادامه داد: معرفی، حمایت و تشویق كارآفرینان پیشرو در سطح ملی از مهم‌ترین اهداف ماست. كاهش هزینه اشتغال برای كارفرمایان هم در دستور كارمان قرار گرفته است.
وی تصریح كرد: همچنین در هشت استان كه نرخ بیكاری آنها بیشتر است، یارانه دستمزد می‌دهیم و یك سوم دستمزد را به صورت مستقیم به كارفرما پرداخت می‌كنیم.
معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: با توجه به امضای این تفاهم نامه مشترك، معرفی افق‌هایی در حوزه توسعه كسب و كار و همچنین اتصال به بازارهای جهانی در رشته‌هایی كه در دوره تحریم دارای ارزش افزوده است در دستور كار قرار دارد.
وی در پایان خواستار تشكیل كمیته راهبری برای استمرار تعامل‌ها شد كه مورد موافقت رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید سازمان صداوسیما قرار گرفت.
 کشف چهره‌ها در رسانه ملی
دكتر مرتضی میرباقری در نشست امضای تفاهم‌نامه همكاری مشترك با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی درباره اقدامات ستاد رسانه‌ای رونق تولید رسانه ملی گفت: با تشكیل این ستاد با تدبیر ریاست محترم سازمان تمام شبكه‌های ملی رادیو، تلویزیونی و استانی رسانه ملی در ساختارهای مختلف برنامه‌های متنوعی با موضوع حمایت از تولید ملی تولید و پخش كرده است.  وی با اشاره به انعطاف ساختارهای مختلف برنامه‌سازی نظیر سرگرمی، مسابقه و تركیبی با موضوع شعار سال افزود: برنامه «میدون» یك برنامه تركیبی است كه با هدف حمایت از تولید ملی از این هفته روی آنتن شبكه سه سیما می‌رود تا در كنار «پایش» به شكل ویژه به پیگیری موضوع شعار سال بپردازد. معاون سیما ادامه داد: تاكنون تمام كارآفرینان نمونه كشور شامل چند صد نفر در رسانه ملی حاضر و مطرح شده‌اند و كشف چهره‌های جدید نیز ادامه دارد.
 رسانه در کنار دولت
میرباقری با اشاره به اهمیت پرداختن به تولید ملی در رسانه ملی افزود: ما چند صد هزار بیكار در كشور داریم كه بخش عمده‌ای از آنها جوانان دارای تحصیلات عالیه هستند كه برای سامان پیدا كردن آنها نمی‌توانیم فقط به نظام اداری و دولتی بسنده كنیم و باید ظرفیت ملی را بسیج كنیم تا با حمایت دولت بتوانیم این جمعیت را در مسیر رونق تولید و اقتصاد به كار بگیریم.
معاون سیمای رسانه ملی گفت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و به ویژه معاونت شما مسؤولیت ویژه‌ای در بحث كار‌آفرینی و اشتغال دارد و ما می‌توانیم با ظرفیت هنگفت رسانه ملی در كنار شما موجب هم‌افزایی شویم.
وی ابراز امیدواری كرد این تفاهم‌نامه پیشران جشنواره كارآفرینی تلویزیون باشد و با هدایت دقیق منابع در شش‌ماهه دوم سال بتوانیم گام موثری در جهت حمایت از تولید ملی برداریم. رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید در پایان خاطرنشان كرد: در دوره تحریم باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ و مردم را با اطلاع از اقدامات انجام شده امیدوار كنیم. وقتی مردم تلاش مسؤولان را ببینند نشاط پیدا می‌كنند و دشمن ناامید می‌شود، چرا كه دشمن می‌خواهد ما را به زمین بزند در حالی كه با وجود تحریم‌های ظالمانه نظام جلو می‌رود.
در این مراسم مجید زین‌العابدین قائم‌مقام ستاد رونق تولید ملی، سیاح دبیر رسانه‌ای ستاد، دكتر سرهنگی دبیركل دفتر توسعه و كارآفرینی وزارت تعاون، کار  و رفاه اجتماعی، دكتر محمودی مشاور معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و دكتر اسكندری رئیس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال حضور داشتند.