قاتل شیرمحمدعلی در یك قدمی چوبه دار

قاتل شیرمحمدعلی در یك قدمی چوبه دار

حكم مجازات عاملان قتل در زندان فشافویه كه علیرضا شیرمحمدعلی را با 30 ضربه تیزی كشته بودند در دیوان‌عالی كشور تائید شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، قربانی این جنایت علیرضا شیرمحمدعلی 21ساله بود كه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ بازداشت و به اتهام توهین به مقدسات، توهین به مسؤولان رده‌بالای نظام و تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به هشت سال زندان محكوم شد.
بیستم خرداد امسال، دو زندانی كه به اتهام قتل در زندان بودند یكباره به وی حمله كردند و با30 ضربه تیزی و سرامیك شكسته وی را كشتند.
پیكر خونین علیرضا بلافاصله از سوی ماموران زندان به بهداری منتقل شد، اما وی به خاطر شدت خونریزی جان سپرد. دو قاتل در اعترافات اولیه گفتند بدون خصومت قبلی به علیرضا حمله كردند و او را كشتند تا بار دیگر به زندان رجایی شهر منتقل شوند.
متهم ردیف اول كه پیش از این سابقه دو قتل را در پرونده اش داشت، گفت: در زندان رجایی شهر می‌توانستیم كلاهبرداری كنیم، اما در اینجا این كار سخت بود. به همین خاطر تصمیم به قتل گرفتیم تا به رجایی شهر برگردیم.
پرونده این جنایت به شعبه پنجم دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد تا به آن رسیدگی شود. متهمان 29 تیر ماه به صورت غیر علنی محاكمه شدند.
قضات دادگاه پس از سه ساعت رسیدگی، متهم ردیف اول را به قصاص و همدستش را به حبس محكوم كردند كه این حكم دیروز در دیوان عالی كشور مهر تائید خورد.