نقشه سیاه پسر هكر برای دختر ساده‌لوح

نقشه سیاه پسر هكر برای دختر ساده‌لوح

پسر هكر كه پس از دسترسی به فیلم و عكس‌های خصوصی دختر جوان از او اخاذی می‌كرد در دام پلیس فتا گرفتار شد.
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، پس از شكایت زن 30 سال‌های در پلیس فتا از یك اخاذ اینترنتی رسیدگی به این پرونده در دستور كار پلیس قرار گرفت.
دختر جوان در تحقیقات گفت: از طریق شبكه اجتماعی ایمو با پسری آشنا شدم و بعد از مدتی او چند عكس از خودش برایم ارسال كرد. من هم به او اعتماد كرده و چند عكس برایش ارسال كردم. یك روز نرم‌افزاری برایم ارسال كه بدون اطلاع از نقشه شومی كه در سر داشت آن را نصب كردم. پس از نصب این نرم‌افزار، رفتار او تغییر كرد و پیشنهاد رابطه و پول را مطرح كرد. وقتی مقاومت كردم، او عكس و فیلم‌های خصوصی‌ام را ارسال كرد و گفت، اگر در برابر خواسته‌هایش مقاومت كنم، این فیلم و عكس‌ها را منتشر می‌كند.
شاكی ادامه داد: چند بار به خواسته‌اش عمل كرده و برایش پول واریز كردم، اما او همچنان به تهدیدهایش ادامه می‌داد. به همین خاطر تصمیم به شكایت از او گرفتم.
پس از این شكایت ماموران وارد عمل شده و در ادامه تحقیقات خانه متهم را در غرب تهران شناسایی كرده و متهم در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. در بررسی سیستم رایانه‌ای متهم، بد افزار هك و تمامی فیلم‌ها و عكس‌های خصوصی شاكی به دست آمد. متهم در بازجویی‌ها گفت: پس از دوستی با دختر جوان اعتمادش را جلب كرده و از طریق یك بدافزار به عكس و فیلم‌های خصوصی او دست پیدا کرده. بعد هم با تهدید از او اخاذی می‌كردم.
متهم پس از اعتراف به جرم خود، به دادسرا منتقل شد. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به این پرونده هشدار داد: نتیجه اعتماد بی جا و کورکورانه کاربران منجر به دردسر و ناراحتی برای آنها می  شود اما افرادی که پا را از قانون فرا تر گذاشته و به دنبال منافع شخصی و غیر اصولی و خارج از چارچوب قانون و مقررات فضای مجازی باشند قطعا با برخورد پلیس و دستگاه قانون گذار مواجه می شوند.