سرقت از خانه‌ها برای فرار از افسردگی

سرقت از خانه‌ها برای فرار از افسردگی


مرد جوان كه برای رهایی از افسردگی به سمت سرقت رفته بود، از دادگاه درخواست كرد آزاد شود تا بتواند اموال سرقتی را برگرداند.
به گزارش جام‌جم، سال گذشته مرد جوان با مراجعه به ماموران پلیس خبر سرقت از خانه‌اش را گزارش كرد و گفت: با همسرم، فرزندمان را به پارك سر كوچه بردیم و سریع برگشتیم. رفت و برگشت ما زیاد طول نكشید، اما وقتی برگشتیم متوجه شدم به خانه‌مان دستبرد زده شده و مقداری از طلاهای همسرم و پول‌های پس‌اندازمان را سرقت كرده بودند. مطمئنم تمام ماجرا در مدت پنج دقیقه اتفاق افتاده است.
بعد از این شكایت، چند مورد مشابه دیگر هم به دست پلیس رسید و سرانجام سارق خانه‌های مسكونی به دام ماموران پلیس افتاد و به اتهام خود اقرار كرد.
متهم جوان كه به رد مال شاكیان محكوم شده بود، با اعلام اعسار از رد مال روز گذشته بار دیگر در شعبه هشتم دادگاه كیفری پای میز محاكمه رفت. متهم جوان رو به قاضی رحمانی گفت: چند سال پیش تمام اعضای خانواده‌ام را در یك تصادف از دست دادم و جز پدر پیرم كسی برایم نماند. پدرم كارگر روزمزد است.ممكن است یك روز او را سر كار ببرند و نان بخور و نمیری به‌دست بیاورد و روزی دیگر برای او كاری پیدا نشود.خودم هم در كار تعمیر یخچال بودم، اما زمانی كه خانواده‌ام را از دست دادم به افسردگی مبتلا شدم و دیگر كار نمی‌كردم. افسردگی باعث شد به دوستان ناباب پناه ببرم. آنها مرا وسوسه كردند با سرقت اوضاع زندگی‌ام را بهتر كنم. برای همین دست به دزدی زدم، اما الان از كاری كه كردم خیلی پشیمانم.
متهم ادعا كرد توانایی رد مال را ندارد و افزود: آقای قاضی من اموال سرقتی را خرج كرده‌ام. پدرم هم توانایی پرداخت رد مال را ندارد. تقاضا دارم با تخفیف در مجازات، حكم آزادی مرا بدهید تا بتوانم بیرون از زندان كار كنم و اموال شاكیان را به صورت قسطی پس دهم.
رای نهایی در خصوص این پرونده بعد از مشورت قضات صادر خواهد شد.