حزب‌ا... لبنان همیشه 100 درصد آماده است

حزب‌ا... لبنان همیشه 100 درصد آماده است


 حزب‌ا... همیشه در یك آمادگی صددرصد به سر می‌برد. آمادگی حزب‌ا... مثل دیگر آمادگی‌ها نیست كه مثلا اول، آمادگی زرد اعلام می‌كنند، بعد آمادگی قرمز یا مثلا ابتدا آمادگی 30 درصد، بعد 70درصد و در نهایت صددرصد؛ نه، حزب‌ا... پیوسته در یك آمادگی صددرصد به سر می‌برد. آن روز هم در آمادگی صددرصد بود. امروز هم در آمادگی صددرصد است؛ ولی كیفیت این آمادگی به‌دلیل امكانات، در هر دوره‌ای متفاوت است.
هر اقدامی كه حزب‌ا... می‌خواهد انجام بدهد، قبل از آن ابتدا تمهیدات امنیتی را انجام می‌دهد و بعد اقدام می‌كند. لذا حزب‌ا... وقتی تصمیم به اجرای عملیات اسیر‌گرفتن این دو سرباز رژیم صهیونیستی برای آن مبادله مهم و سرنوشت‌ساز گرفت، اول یك آمادگی در خودش ایجاد كرد. این آمادگی دارای دو وضعیت بود: آمادگی در مقابله و آمادگی در كاهش خسارت. در تمام دوره‌ای كه رژیم صهیونیستی در آغاز جنگ ۳۳روزه اجرای عملیات كرد خصوصا در ساعات و روزهای اول، او اهداف موجود در بانك اطلاعاتی از قبل آماده خود را هدف قرار داد. رژیم، همه آن بانك اطلاعاتی كه از قبل آماده كرده بود را به نیروی هوایی خود واگذار كرد و نیروی هوایی بر مبنای آن بانك كه مختصات دقیق مكان‌های متعلق به حزب‌ا... در آن وجود داشت، وارد عمل شد. اما به‌دلیل تدابیری كه حزب‌ا... انجام داده بود -هم در بعد نیروی انسانی و هم در بعد امكانات-حزب‌ا... حداقل آسیب را دید یا می‌توان گفت در لحظات اولیه هیچ آسیبی ندید.
دشمن بعد از ده روز اعلام كرد بانك اهداف من تمام شد، یعنی معنایش این بود تمام اهداف موجودی كه مربوط به حزب‌ا... وجود دارد را منهدم كرده؛ اما بعد معلوم شد به‌دلیل اقدامات و ابتكاراتی كه حزب‌ا... قبل از شروع عملیات خودش، در پیش‌بینی عكس‌العمل دشمن انجام داده بود، همه آنچه اسرائیل انجام داده بود، خلاف تصوراتشان بود.