نگرانی نمایندگان از هک شدن سامانه ثبت اموال

نگرانی نمایندگان از هک شدن سامانه ثبت اموال

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سران قوا پیشنهاد کرد که ساز و کاری برای کد و رمزگذاری بیندیشند تا نمایندگان برای اطلاعاتشان مصونیت داشته باشند.
اسدا... عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اعلام این مطلب درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسؤولان به ویژه نمایندگان مجلس، اظهار کرد: در خصوص نمایندگان ما اعلام آمادگی کردیم که اموال و دارایی‌هایمان را اعلام خواهیم کرد اما تا کنون این‌گونه بوده است که به صورت کتابچه و مکتوب اموال و دارایی‌ها اعلام می‌شد، ولی اکنون اعلام شده در سامانه و به صورت نرم‌افزاری اعلام شود.
عباسی افزود: با توجه به نگرانی‌هایی که برخی کارشناسان و نمایندگان در خصوص سامانه داشتند مبنی بر این‌که چون الکترونیکی است و در فضای مجازی احتمال هک یا سرقت اطلاعات یا اختلال در آن وجود دارد، لذا باید ساز‌و‌‌کاری فراهم شود و برای هر کدام از مسؤولان کُدی را در نظر بگیرند تا بر اساس این کد نمایندگان اطلاعات خود را تعیین و به روزرسانی کنند. به عنوان مثال کد 12 به همراه کلمه عبور  آن متعلق به فلان نماینده یا مسؤول است و آن مسؤول می‌داند و بر اساس آن رمزگذاری می‌کند و تنها شخص مسؤول و رئیس قوه قضاییه این کد و رمز را خواهند داشت./فارس