2 سریالی كه نامشان را عوض كردند

2 سریالی كه نامشان را عوض كردند


تغییر نام سریال‌ها در مراحل مختلف تولید از آن اتفاقاتی است كه هر از چندگاهی به دلایل مختلف برای مجموعه‌های گوناگون رخ می‌دهد. به‌تازگی هم دو سریال سیما گرفتار این تغییرات شدند.
«وارش» سریال تازه نفس شبكه 3
یكی از این مجموعه‌ها، سریال«بهترین سال‌های زندگی ما» است كه به كارگردانی احمد كاوری و تهیه‌كنندگی محمودرضا تخشید این روزها آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. این سریال كه به‌زودی آماده پخش می‌شود به «وارش» تغییر نام داده است.
در خبر منتشر شده از این موضوع، گفته شده وارش به مفهوم و قصه سریال نزدیك‌تر است. در خلاصه داستان این سریال آمده: یارمحمد براى فرار از گرسنگى و خشكسالى به شمال كشور مى‌رود تا شغل ماهیگیرى را پیشه كند. او كه نمى‌داند ماهیگیرى آن منطقه در سلطه گردنكشى به نام تراب است، به دریا مى‌زند و مقابل تراب مى‌ایستد. وارش بیوه جواد كه سال‌ها تراب در خیال ازدواج با اوست، با دیدن دلاورى یارمحمد دل به او مى‌بندد و به تراب جواب رد مى‌دهد. تراب نقشه‌اى مى چیند تا یارمحمد را از سر راه بردارد، اما اتفاقى كه هیچ‌كس انتظارش را نمى‌كشد، از راه رسیده و سرنوشت آدم‌ها را به هم پیوند مى زند.
وارش یك درام پرفراز و نشیب تاریخی و عاشقانه و اقتباسی از رمان مطرح «مهاجران» هاوارد فاست نویسنده مطرح آمریكایی است. محمدكامبیز دارابی مجری طرح و نویسندگی آن را جابر قاسمعلی به عهده داشته است.
این سریال 34 قسمت دارد و پخش آن برای اواخر پاییز امسال از شبكه سوم سیما پیش‌بینی شده است. داستان مجموعه از دهه 30 روایت می‌شود و قصه‌ای پرفراز و نشیب را به تصویر می‌كشد كه در ادامه به دهه حاضر نیز می‌رسد.
علیرضا كمالی، بهنام تشكر، علیرضا جلالی‌تبار، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری، داریوش كاردان، شهرام قائدی، رحیم نوروزی، رامین راستاد، مهدی امینی خواه، سهیلا رضوی، حدیثه تهرانی، نیلوفر شهیدی، الهام طهموری، علی سلیمانی، فرخ نعمتی، كوروش سلیمانی، نسرین بابایی، افشین سنگچاپ، آوا دارویت، قربان نجفی، فریبا طالبی، مینا نوروزی، فریده دریامج، سهی‌بانو ذوالقدر، ساناز سماواتی، وحید شیخ‌زاده، پیام احمدی‌نیا، بهراد خرازی، فرج‌ا... گلسفیدی، انوش نصر، كرامت رودساز، حمیدرضا داوری، مهدیه كوهستانی و ... در این سریال بازی داشته‌اند.
«آخرین پناه» به جای «مجلس حیرانی»
یكی دیگر از این سریال‌ها كه با تغییراتی همراه شده مجلس حیرانی، مجموعه در حال ساخت شبكه یك است كه بعد از «ترور خاموش» روی آنتن می‌رود. فیلمنامه این سریال به تهیه‌كنندگی داوود شاه‌بابایی را صادق خوشحال نوشته و داریوش یاری كارگردانی آن را به عهده دارد.
آخرین پناه، عنوان جدید این سریال است. داستان سریال كه در ده قسمت شكل گرفته از روز اربعین از یك تكیه روایت می‌شود و چالش‌هایی را میان دو برادر به تصویر می‌كشد. در واقع آخرین پناه كه به سفارش سیمافیلم تولید می‌شود، درباره قصه‌ آدم‌هایی است كه به‌واسطه اتفاقاتی كه برایشان رخ می‌دهد، باعث می‌شود عاشورا شكل بگیرد و حالا باید بین حقیقت و منفعت فردی یكی را انتخاب كنند. شاید شنیدن چنین واژه‌هایی به ظاهر ساده باشد اما بسیار معنای عمیقی دارد و هر فردی وقتی در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد، واكنش‌های متفاوتی هم نشان می‌دهد.
بیژن امكانیان، كاوه خداشناس، عباس غزالی، افسر اسدی، امین زندگانی، حدیث میرامینی، سیما خضرآبادی، تبسم هاشمی، كاظم هژیرآزاد، مهدی فقیه و... از بازیگرانی‌اند كه در آخرین پناه، ایفای نقش كرده‌اند.