مثلث آتشیـن خط حملـه ایــران

مثلث آتشیـن خط حملـه ایــران

 مارك ویلموتس از مثلث خط حمله آتشین ایران كاملا رضایت دارد. كارلوس كی‌روش در تیم‌ملی خیلی خوب با فورواردها كار می‌كرد، ولی انگیزه‌های تدافعی او گاهی باعث می‌شد تا مهاجم‌ها در شرایط سختی قرار بگیرند. مثلا در جام جهانی 2014 برزیل رضا قوچان نژاد تك مهاجم ایران بود و در بازی‌ها بیشتر از این‌كه در كار تهاجمی باشد، در كار تدافعی شركت می‌كرد. او در زمین اینقدر می‌دوید كه بعد از بازی حتی نای راه رفتن نداشت. كی‌روش از بازیكنان تهاجمی همیشه درخواست می‌كرد تا در كارهای تدافعی هم شركت كنند و این مساله باعث شده بود تا ایران در خط حمله گاهی پرقدرت نباشد.
ویلموتس اما با تفكرات هجومی به تیم‌ملی ملحق شد. تا اینجا هم ایران با او هجومی كار كرده است. مربی بلژیكی از همه بازیكنان به ویژه از مثلث آتشین خط حمله ایران رضایت دارد. سردار آزمون، مهدی طارمی و كریم انصاری‌فرد سه بازیكنی هستند كه مدافعان حریف را به شدت آزار می‌دهند. انصاری‌فرد كه همچنان در تیم ملی خوب گل می‌زند و در دیدار با كامبوج هم مرد 4 گله ایران لقب گرفت. طارمی هم دو گل زد و مثل همیشه عالی بود. سردار آزمون هم هت تریك كرد. این دو بازیكن روی هم 9 گل برای تیم‌ملی زدند تا بدجور ویلموتس را امیدوار كنند. تاكید مربی بلژیكی این است كه از هر سه آنها همزمان در تركیب استفاده كند. ویلموتس معتقد است این سه بازیكن خطر و تهدید برای هر خط دفاعی به حساب می‌آیند. طارمی هم در این باره می‌گوید: «ما در زمین هستیم تا وظایفی را كه مربی می‌خواهد انجام دهیم.» سردار هم اضافه می‌كند: «در واقع كار ما این است كه به زمین برویم و گل بزنیم یا گل بسازیم. چیزی غیر از این از ما انتظار نمی‌رود.»
از روزی كه ویلموتس به تیم ملی ایران ملحق شده مهدی طارمی پنج گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است. او مقابل سوریه هم در ورزشگاه آزادی هت تریك كرد. سردار آزمون هم از زمان حضور این مربی چهار گل زده است. انصاری فرد هم پنج گل وارد دروازه حریفان كرده. حتی محبی تازه وارد هم در اولین بازی ملی‌اش موفق شد دو گل برای تیم‌ملی بزند. این آماری است كه طرفداران را شدیدا به آینده تهاجمی ایران امیدوار می‌كند. البته همه بازیكنان تیم‌ملی می‌گویند از كارهای تدافعی غافل نشده‌اند و در واقع بر حسب نام و عملكرد رقیب، كادر فنی سیستم بازی را انتخاب می‌كند.