تعقیب و گریز مرگبار به دستور یك زن

تعقیب و گریز مرگبار به دستور یك زن

 راننده مسافربر تصور نمی‌كرد تعقیب و گریزهایش به دستور یك زن، باعث مرگ شوهر او می‌شود. راننده جوان در برابر اتهام قتل عمد قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، فریدمرد جوانی است كه بعداز ظهر بیستم تیر سال گذشته در حوالی یكی از كوچه‌های منتهی به كلانتری شهرك غرب مرد 63 ساله را كه به خودرویش آویزان شده بود حدود 300 متر روی زمین كشاند و باعث مرگ وی شد .
او بعداز این تصادف قصد فرار داشت كه بازداشت شد. متهم در تحقیقات اعتراف كردكه در این تصادف ناخواسته مرگ آن مرد رارقم زده است. همچنین همسر مقتول كه شاهد ماجرا بود مدعی شد راننده نمی‌خواسته شوهرش را به قتل برساندو ماجرا فقط یك حادثه بوده است.
چند روز پیش راننده خطاكار كه در برابر اتهام قتل عمد قرار گرفته است، برای شركت در آخرین جلسه بازپرسی به شعبه ششم بازپرسی نزد بازپرس احسان زمانی منتقل شد و این بار هم مدعی بود كه قصد كشتن آن مرد را نداشته است.
او در تشریح حادثه گفت: با پرایدم 20 تیر سال گذشته پسر خردسالی را همراه مادرش به‌عنوان مسافردربستی سوار كردم. آن زن گفت ساعتی ده هزارتومان به من می‌دهد. ابتدا او را به سعادت‌آباد و بعد به محله دیگر بردم. در میانه مسیر او تلفنی حرف زده و پیامك می‌زد. موقع دور زدن در حوالی خیابان توحید بودم كه او مرد 63 ساله‌ای را دید و گفت او همان شوهر دومش بوده كه از وی شكایت كرده و خواست كه از آن محل دور شویم.
 همان موقع آن مرد ما را دید و با دوستانش سمت خودرویم آمد و رو به مسافر زن فریاد زد تو می‌خواهی حكم جلب مرا بگیری. ما فرار كردیم و آنها سوار خودرویی شده و تعقیبمان كردند. در این فرار به سمت كلانتری شهرك غرب رفتیم تا آن زن از شوهرش شكایت كند كه بعد از نزدیك شدن به كلانتری توقف كردم و آن زن با بچه‌اش پیاده شد. سرنشینان خودرویی كه ما را تعقیب می‌كردند سمتم آمدند و مرا به‌شدت كتك زدند و سوار خودرویم شدم تا فرار كنم.
متهم به قتل ادامه داد: پایم را روی پدال گاز گذاشتم و حركت كردم. اما كوچه بن‌بست بود، دور زدم و دوباره به سمت خیابان رفتم، به محض رسیدنم به سر كوچه شوهر آن زن خودش را روی پرایدم انداخت و از در خودرو آویزان شد، خیلی ترسیده بودم؛ فرمان خودرو را به سمت راست و چپ می‌گرفتم و مسافتی حدود 300 متر همین‌طور حركت كردیم و بعد از آن‌كه ترمز كردم و آن مرد نقش برزمین شد، همراهان او سر رسیدند و مرا كتك زده و به كلانتری بردند. مرگ آن مرد فقط یك حادثه بود و قصد قتل نداشتم.
در ادامه پسر و دختر جوان مقتول با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران برای متهم پرونده قصاص خواستند. این در حالی بود كه چون همسرمقتول در ماجرا نقشی نداشت برای او قرار منع تعقیب صادر شد.
با توجه به بند ب ماده 290 قانون مجازات اسلامی برای متهم پرونده به اتهام مباشرت در قتل عمدی، صدور جلب به دادرسی صادر و پرونده برای محاكمه وی به دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد.