پیش قدم برای اهدای عضو

اعضای بدن مرد 45 ساله به 3 بیمار پیوند زده شد

پیش قدم برای اهدای عضو



اعضای بدن مرد جوان كه پس از زمین خوردن مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار زندگی دوباره بخشید.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، صبح جمعه 19 مهر امسال، ابراهیم شهاب 45 ساله لباس‌هایش را پوشید تا برای خرید نان از خانه بیرون برود. به دو قدمی خانه رسیده بود كه دوباره تشنج سراغش آمد و با سر به زمین افتاد.خواهر با شنیدن صدا خود را به حیاط رساند. وقتی ابراهیم را در آن وضع دید با برادرش تماس گرفت و از او خواست خود را به آنجا برساند. برادرزاده ابراهیم می‌گوید: وقتی وارد خانه شدیم و عمو ابراهیم را در آن وضعیت دیدیم، ناراحت شدیم.آب قندی به او دادیم و لباس‌هایش را عوض كردیم. فكر می‌كردیم خطر از بیخ گوشمان رد شده و فقط یك حادثه بوده است .
مصطفی اضافه كرد: همه ما عمو ابراهیم را دوست داشتیم. مهر و محبتش خیلی زیاد بود و برای همه دلسوزی می‌كرد. وقتی كمی حال عمو ابراهیم خوب شد ما به خانه برگشتیم. اما هنوز وارد خانه نشده بودیم كه عمه‌ام زنگ زد و گفت حال عمو دوباره به هم خورده .این‌بار عمو ابراهیم حالش خیلی بد بود. از گوش‌هایش خون می‌آمد و حالت تهوع شدید داشت. مكث نكردیم و بلافاصله او را به بیمارستان شریعتی كرج بردیم. در آنجا كمی به او رسیدگی كردند و گفتند هرچه سریع‌تر به بیمارستان شهید مدنی منتقلش كنیم.وقتی پزشكان بیمارستان مدنی او را معاینه كردند، گفتند به‌خاطر شرایطی كه دارد بهتر است برای عمل به بیمارستان رجایی منتقل شود. بلافاصله او را به بیمارستان رجایی بردیم . پزشكان بیمارستان پس از كلی معاینه اعلام كردند ضربه شدید باعث شده او دچار مرگ شود.همان موقع بود كه فكر اهدای عضو به ذهنم خطور كرد.
دكتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این‌باره بیان كرد: با اعلام رضایت اولیای‌دم بیمار مرگ مغزی به بیمارستان سینا منتقل شد و روز یكشنبه 19 مهر پزشكان متخصص اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا كردند.كبد و كلیه‌های بیمار به سه نیازمند اهدا شد.