تهدید 2 طرفه برانكو و پرسپولیس علیه هم

دعوا بالا گرفت؛ قرمزها هم تهدید به شكایت كردند

تهدید 2 طرفه برانكو و پرسپولیس علیه هم

همان‌طور كه پیش‌بینی می‌شد دعوای برانكو و پرسپولیس بالا گرفته است. محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل قرمزها در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود اعلام كرد علاقه‌ای ندارد كار دو طرف به شكایت بكشد ولی اگر برانكو سفت و سخت این كار را كند، در آن صورت باشگاه پرسپولیس هم از او شكایت خواهد كرد. این اظهارنظر انصاری‌فرد سریعا با واكنش مرد كروات روبه‌رو شد. او گفت: اگر انصاری‌فرد این صحبت‌ها را انجام داده حتما دلایلی برای شكایت از من دارد. همان‌طور كه خودتان می‌دانید وضعیت پرداخت دستمزد به من اصلا عادی نبود و كاری كه با من شد، قانونی نبوده و نیست. فكر می‌كنم فیفا دلایل من را بپذیرد. تا این لحظه هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم و توافقی هم بین من و پرسپولیس حاصل نشده است.
اختلاف طرفین سر یك مساله است؛ قرارداد فصل جدید. برانكو ایوانكوویچ علاوه بر طلب 780 هزار دلاری‌اش كه از فصل گذشته باقی‌مانده ادعا دارد برای فصل جدید هم باید پول بگیرد. او معتقد است این عملكرد باشگاه بود باعث فسخ قرارداد شد؛ بنابراین پرسپولیس محكوم است غرامتی بابت این فسخ پرداخت كند. باشگاه اما مخالف است. در این‌ باره از ایرج عرب مدیرعامل سابق باشگاه و عضو فعلی هیات مدیره پرسپولیس سوال كردیم كه پاسخ داد: ایشان بود كه باشگاه را رها كرد و رفت. بنابراین برانكوست كه باید به ما غرامت بدهد. پول ایشان آماده بود. هر چه پیام دادیم نیامد. ما در توافق مان گفته بودیم ایشان یا مدیر برنامه‌اش پول را نقدا در تهران از ما بگیرد ولی نیامدند. پرسپولیسی‌ها می‌گویند از برانكو امضا دارند كه قبلا پول هایش را نقدی و در باشگاه دریافت می‌كرد، بنابراین نمی‌تواند بگوید برایش عجیب بوده كه طلبش را نقدی بگیرد و به الاهلی برود. عرب هم گفت: بله، قبلا ما به ایشان نقدی و در باشگاه پول دادیم. اسنادش هم موجود است.
برانكو اما می‌گوید قبل از فسخ قرارداد دو شماره حساب به باشگاه در كرواسی و دبی داده بود تا پول را به حسابش واریز كنند؛ ولی مسؤولان پرسپولیس تاكید دارند او با علم به این‌كه به‌خاطر تحریم‌ها نمی‌توانستند پول واریز كنند، دست به چنین اقدامی زد، در حالی كه می‌دانست چنین چیزی ممكن نیست و پولش در تهران نقدی آمده پرداخت است. برانكو به نوعی در این مساله هوشمندانه عمل كرد چراكه احتمالا فیفا اسناد واریزی را می‌پذیرد نه چمدان پولی که قرمزها برای واریز به حساب برانكو آماده كرده و حتی از آن عكس گرفته‌اند.
در هر صورت با مشاوره عرب، انصاری‌فرد و همین‌طور تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند لایحه‌ای برای شكایت از برانكو تنظیم كنند تا در صورتی كه شكایت او، آنها هم جدی‌تر از مرد كروات شكایت كنند. به نظر می‌رسد این اتفاق هم قطعی رخ می‌دهد چون برانكو دیروز اعلام كرد پرسپولیس به‌زودی باید منتظر نامه فیفا باشد. در صورتی كه برانكو برنده باشد پرسپولیس علاوه بر پرداخت طلب 780هزار دلاری برانكو باید برای فصل جدید هم غرامتی به این مربی پرداخت كند ولی اگر قرمزها برنده باشند، غرامت فصل جدید را می‌گیرند و طلب برانكو را می‌پردازند.