رادیو و تلویزیون همچنان مرجع‌ هستند

رادیو و تلویزیون همچنان مرجع‌ هستند


 سریال یا برنامه‌ای كه خوب باشد حتی آنهایی كه تلویزیون نمی‌بینند را به خود جلب می‌كند چون سنتی‌ترین روش اقبال به محصولات هنری در هر مدیومی كه ارائه می‌شود تبلیغ دهان‌به‌دهان است یعنی آنهایی كه به رسانه ملی اعتماد دارند سریال‌ها را می‌بینند و از تعریفی كه آنها می‌كنند سایر مردم هم شروع می‌كنند به تماشا و به این ترتیب یك سریال فراگیر می‌شود.
بر این مبنا این‌كه گروهی منفی‌باف مدام بر مخاطب نداشتن تلویزیون تاكید می‌كنند كاملا نادرست است‌. هم تلویزیون و هم رادیو همچنان رسانه‌های مرجع هستند و دیده‌ایم كه در مناسبت‌هایی خاص مثل نوروز یا رمضان یا ربیع‌الاول همچنان همین دو رسانه هستند كه سبد فراغت مخاطبان را پر می‌كنند.
این پتانسیل بالای مخاطبی كه صداوسیما دارد نباید تولیدكنندگان را فریب دهد كه درجا بزنند. به هر حال ما در جامعه‌ای زندگی می‌كنیم كه مردمانش با یك گوشی تلفن به جهان وصل می‌شوند و در هر ثانیه‌ اختراعی به‌وجود می‌آید كه سرعت انتقال اطلاعات را بالاتر می‌برد.
بیننده‌ها با وجود این همه امكانات، از همه لحاظ آگاه و هوشیار هستند پس نباید سطح شعور بیننده‌ها را دست‌ پایین گرفت و جهت تولید باید همه سنین را درنظر گرفت. ما كه تولیدكننده غذای رسانه هستیم نباید دور از جامعه قرار داشته باشیم یعنی تا آنجایی كه امكانش است باید به‌روز باشیم و از جامعه عقب‌تر نباشیم و هرگز مخاطب را دست‌كم نگیریم.
دست‌كم گرفتن مخاطب است كه موجب می‌شود برای سریال‌های‌مان خط قرمزهای خودساخته بتراشیم و فانتزی پردازی در قصه‌ها كه به هر حال مخاطبین به آن نیاز دارند، مخدوش شود. ایجاد تخیل و فانتزی سازی در سریال‌ها در كنار بهبود رنگ‌بندی بصری سریال‌ها با حفظ اخلاقیات و حرمت خانواده‌ها یكی از بهترین ابزارها برای جلب نظر مخاطب امروز است.
آن چیزی كه برای همراهی با مخاطب لازم داریم، رنگ، نور و فضاسازی زیبا است و از همه مهمتر خود قصه كه كشش و گره‌های لازم برای پیگیری را داشته باشد.

«مدرسه ایران» در شبكه چهار
«مدرسه ایران» برنامه جدید شبكه چهار در حوزه تعلیم و تربیت است كه از 14 آبان به تهیه‌كنندگی حمید اسكندری در 26 قسمت 55دقیقه‌ای ساعت 21 روی آنتن می‌رود. به گزارش جام‌جم، تهیه‌كننده مدرسه ایران در خصوص بخش‌های این مجله تركیبی گفت: مروری بر اخبار هفتگی تعلیم و تربیت، پخش مستند مرتبط با موضوع برنامه، «تاریخ و جغرافیا»، «معلم خاص» با معرفی معلمین ویژه كشور، از جمله بخش‌های این برنامه هستند.