ـــــــکه؟

ـــــــکه؟

خبرگزاری مهر نوشت مجوز محتوای پخش شده از وی‌اودی‌ها به صداوسیما رسیده است.
چه کسی گفته؟ سیدعلی‌اکبر محمودی مهریزی، مدیرکل تأمین و تولید تلویزیون تعاملی معاونت فضای مجازی صداوسیما
دیگر چه گفته؟ او در بخش‌هایی از گفت‌وگویش بیان کرده است: در مورد نظارت بر سامانه‌های ویدئویی و وی‌اودی‌ها، سازمان تنظیم‌گر صوت و تصویر فراگیر مسؤول است که مجوزهای متعددی را هم صادر کرده است اما این اداره‌کل بازبینی پیش از تولید فیلمنامه‌ها برای پخش در سامانه‌های vod را بر عهده دارد.
سازمان صداوسیما از اوایل دهه ۷۰ و زمانی که موج تغییر از «آنالوگ» به «دیجیتال» شروع شد، به سمت تغییراتی در این حوزه رفت. سال ۷۶ بود که اینترنت وارد صداوسیما شد و حالا نزدیک به ده سال است که معاونت فضای مجازی در صداوسیما شکل گرفته است.
در این چند سال مهم‌ترین مأموریتی که برای صداوسیما در فضای مجازی مطرح شده، متولی شدن برای تولید و انتشار محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است و همه این گفت‌وگوها ذیل این ماموریت صورت می‌گیرد.
در حال حاضر اساس تولید محصولات ما ساختار فول‌اچ‌دی است و ما هر محصولی که تولید می‌کنیم اچ‌دی است حتی اگر به صورت اس‌دی پخش شود چون در آینده نزدیک همه شبکه‌ها به اچ‌دی تبدیل خواهند شد.
یکی از کارهای صداوسیما در سال‌های اخیر راه‌اندازی آی‌پی‌تی‌وی‌ها بود. آی‌پی‌تی‌وی فعالیت تلویزیون در بستر آی‌پی است که ما به آن «تلویزیون تعاملی» می‌گوییم. تلویزیون تعاملی درواقع بخش‌های زیادی از سرویس‌ها را در خود دارد. به طور مثال شما فیلمی را از طریق این تلویزیون‌ها می‌بینید اما مشغول کاری هستید و همان لحظه می‌توانید پخش فیلم را متوقف و ده دقیقه بعد ادامه فیلم را تماشا کنید؛ درحالی‌که تلویزیون‌های معمولی چنین امکانی ندارند. همچنین می‌توانید از طریق تلویزیون‌های آی‌پی‌تی‌وی، برنامه‌ای را که شب گذشته پخش شده است، تماشا کنید که اینها سرویس‌های مختلف آی‌پی‌تی‌وی‌ها است. از دیگر سرویس‌ها و امکانات آی‌پی‌تی‌وی‌ها برخورداری از امکان وی‌اودی است صدا و تصویر درخواستی، که امروزه برخی به صورت مستقل در حال فعالیت هستند.