اهمیت قصه گویی به روایت بابک

اهمیت قصه گویی به روایت بابک


رضا بابک، داور جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار کشور، قصه را مادر هنرها دانست و گفت اگر به هر هنری دقت کنیم درخواهیم یافت قصه در آن هنر نقش دارد.
به گزارش سینماپرس، رضا بابک در حاشیه جشنواره قصه‌گویی منطقه 4 کشور گفت: قصه‌گویی و کار فرهنگی برای مردم و بچه‌ها اقدامی ارزنده در سطح جامعه است.
وی با بیان این‌که قصه‌گویی در کشور ما سابقه تاریخی دارد، افزود: قصه‌هایی که حالت دیداری و شنیداری همزمان داشته باشند، تاثیرگذاری زیادی روی مخاطب خواهند داشت.
بازیگر سریال تلویزیونی «آرایشگاه زیبا» با اشاره به قصه‌های اجرا شده در بیست‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه 4 کشور گفت:‌ شاهد بودم که بچه‌ها چقدر با قصه‌ها ارتباط برقرار کرده و تاثیر مثبتی روی آنها گذاشته است.
وی تاکید کرد:‌ برای داشتن جامعه سالم و خوب، هنرمندان باید بتوانند در زمینه‌های مختلف قصه، شعر، موسیقی، تئاتر، سینما و ... با مردم ارتباط داشته باشند و با کارهای سالم خود باعث رشد جامعه و تعالی انسان شوند.
بابک با تاکید بر این‌که متاسفانه کم و کاستی‌هایی در حوزه کار کودک زیاد است، گفت: شروع کار نمایش و در دل آن قصه از سوی من و همکارانم از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفت، اما با وجود این سال‌هاست نتوانستم در زمینه کودک کار کنم.
این بازیگر سرشناس ادامه داد: کار کودکی برای تلویزیون انجام می‌دادیم که متاسفانه آن را تعطیل کردند. این یک فاجعه است که من و امثال من که سال‌ها تجربه کار برای کودک را داریم و می‌توانستیم خدمتگزار باشیم، از بچه‌ها و مردم محروم شدیم و از طرفی دیگر هم به نوعی بچه‌ها و مردم از ما محروم شدند.
بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه 4  کشور روز ۲۹ آبان در مشهد به کار خود پایان داد.