ثبت‌نام طرح ملی مسكن همچنان متوقف است

ثبت‌نام طرح ملی مسكن همچنان متوقف است


با آن كه اینترنت ثابت و تلفن‌همراه همه اپراتورها متصل شده، اما معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنان ثبت‌نام طرح ملی مسكن را متوقف نگه داشته است.
به گزارش مهر، طرح ملی مسكن كه از ۱۸ آبان امسال و حدود یك سال پس از وعده وزیر راه و شهرسازی برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسكونی و با عنوان برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسكن آغاز شد، از ۲۷ آبان به دلیل قطع اینترنت، متوقف شد.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و محمود محمودزاده، معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز بارها در طول مدتی كه اینترنت قطع بود، اعلام كردند تا زمان اتصال كامل اینترنت، این ثبت‌نام به تعویق می‌افتد.
این در حالی است كه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست تقدیر از كارگزاران حج تمتع ۹۸ در ایران ایر در جمع خبرنگاران اعلام كرده بود، ثبت‌نام طرح ملی مسكن تا پایان آذرماه انجام می‌شود.
همچنین اسلامی از ادامه ثبت‌نام‌ها تا پایان امسال و نیز ایجاد ظرفیت جدید در شهرهایی كه تقاضا بالا باشد و در ایام ثبت‌نام، سقف ثبت‌نامی در آن شهر پُر شده باشد، با استفاده از سازوكار تأمین زمین جدید در این شهرها، خبر داده بود.با توجه به این كه استان خوزستان به عنوان آخرین استانی كه اینترنت ثابت و همراه آن متصل شد و از سوی دیگر، زمان برای اجرای این طرح و تكمیل فرآیند ساخت‌وساز كه بر اساس اعلام دولت، قرار است تا ۱۴۰۰ این تعداد واحد احداث شود، به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع‌تر ثبت‌نام متقاضیان را آغاز كند.
در حال حاضر اینترنت صرفا در استان سیستان و بلوچستان متصل نشده كه این استان در ثبت‌نامی‌های قبل از قطعی اینترنت قرار داشت و زمان ثبت‌نام متقاضیان دریافت واحد مسكونی در طرح ملی مسكن در این استان به پایان رسیده است.