آلودگی، آنفلوآنزا را بیشتر می‌كند

آلودگی، آنفلوآنزا را بیشتر می‌كند

 سرش شلوغ است. با روپوش سفید، در بین اتاق معاینه و پذیرش در رفت و آمد است. چند قدم برمی‌دارد به طرف اتاقك پذیرش و نام بیماری را می‌گوید و پرونده پزشكی‌اش را می‌گیرد. چند صفحه ورق می‌زند. امضایی می‌نشاند روی یكی از صفحه‌ها و خودكارش را می‌سراند روی برگه كاغذ و دارویی می‌نویسد.
بعد چند قدم برمی‌دارد به سمت اتاق اورژانس بیمارستان ایرانشهر می‌رود و حال بیماری را كه در بخش اورژانس بستری شده است، می‌پرسد. می‌گوید:‌ «در آلودگی هوا، ابتلا به آنفلوآنزا هم بیشتر می‌شود.» این را پزشك اورژانس می‌گوید و از بیمارانی صحبت می‌كند كه با درخواست او در بخش عفونی بیمارستان، بستری شده‌اند. آمار دقیقی نمی‌دهد، اما می‌گوید تعدادشان زیاد است. او حتی می‌گوید: «یكی از بیمارانمان امروز جانش را از دست داد.» این پزشك معالج توصیه می‌كند بهترین كار این است كه مردم از خانه بیرون نیایند و در خانه بمانند. پزشك معتقد است: «بسیاری از ماسك‌هایی كه مردم به صورت می‌زنند، مناسب نیست. ماسك‌های استاندارد باید از داروخانه‌ها تهیه شود.»
پزشك اورژانس مصرف سبزیجات و شیر را در روزهای آلوده، پیشنهاد می‌دهد و تاكید می‌كند كه قبل از مصرف مواد غذایی، دست‌ها باید شسته شوند. مرد تنومندی، دختربچه كوچكی را در دستانش گرفته است و به درون اورژانس می‌دود. زنی با چشمان گریان، به دنبال مرد می‌دود. دختربچه مدام سرفه می‌كند. پزشك پرونده‌ای را كه در دست دارد روی میز پذیرش می‌گذارد و پا می‌چرخاند به طرف اتاق معاینه، تا بیمار را مداوا كند.