۵ استان در صدر  شیوع آنفلوآنزا

۵ استان در صدر شیوع آنفلوآنزا

 معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌كه این موج از بیماری آنفلوآنزا از دو هفته دیگر فروكش می‌كند، گفت: در حال حاضر هیچ مشكلی از نظر تامین داروهای آنفلوآنزا نداریم.
 علیرضا رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت بروز و درمان بیماری آنفلوآنزا در كشور به ایسنا گفت: امسال بروز و شیوع آنفلوآنزا نسبت به سال‌های گذشته چند تفاوت دارد؛ یكی این‌كه میزان سرعت شیوع این بیماری بسیار شدید شد. همچنین امسال ویروس H1N1 كه شدت بیماری آن مقداری بیشتر است، سهم بیشتری را در شیوع آنفلوآنزا به خود اختصاص داده است.
وی با بیان این‌كه طی یك هفته اخیر یعنی از دوم تا هشتم آذر ۲۷۳ نفر به دلیل آنفلوآنزا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و متاسفانه ۱۹ نفر هم فوت كرده‌اند، افزود: البته همه مبتلایانی كه فوت كردند یا در بیمارستان بستری شده‌اند، دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری مزمن تنفسی و بیماری‌های قلبی بوده‌اند.
رئیسی در ادامه با تاكید بر این‌كه داروهای آنفلوآنزا نیز تامین و در بیمارستان‌ها توزیع شده‌اند و مشكلی از بابت دارو نداریم، گفت: افراد مبتلا از دست دادن، روبوسی كردن و حضور در جمع بپرهیزند. همچنین شست‌وشوی مداوم دست‌ها یكی از اقدامات موثری است كه توصیه می‌كنیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به این‌كه در كدام استان‌های كشور بیشترین بروز و شیوع آنفلوآنزا وجود دارد، گفت: استان‌های گلستان، مازندران، كهگیلویه و بویراحمد، كرمان و اهواز استان‌هایی هستند كه بیشترین بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزا در آنها گزارش شده است. در عین حال باید توجه كرد كه این موج آنفلوآنزا تا حدود دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت و شاید طی این مدت شدیدتر هم شود، اما بعد از دو هفته فروكش خواهد كرد.