واكنش‌ها به قرعه‌كشی یورو 2020

واكنش‌ها به قرعه‌كشی یورو 2020

قرعه‌كشی مرحله نهایی مسابقات فوتبال یورو 2020 انجام شد و تیم‌های مختلف حریفان خود را شناختند. از 24 تیم حاضر در این مسابقات، تكلیف 20 تیم مشخص شده و چهار تیم بعدی در چند ماه آینده و در جریان بازی‌های پلی‌‌آف مشخص می‌شود. بیشترین واكنش‌ها به این قرعه‌كشی مربوط به گروه F است كه آلمان، فرانسه و پرتغال حضور دارندو به زعم همه گروه مرگ این مسابقات است.
یواخیم لوو، سرمربی ژرمن‌ها در واكنش به قرعه تیمش گفت: در گروه مرگ قرار گرفته‌ایم، اما ما تیم جوانی داریم و انتظارات از این تیم جوان بسیار بالاست. این رقابت‌ها یك چالش بزرگ برای ما به شمار می‌آید. رقابت‌های یورو انگیزه بسیار خوبی برای بازیكنان است تا خود را ثابت كنند. ما به عنوان صدرنشین به مرحله بعد راه پیدا كرده‌ایم و نهایت تلاش خود را به كار می‌گیریم تا بتوانیم بهترین عملكرد را داشته باشیم.
یكی دیگر از نكات جذاب این گروه، قرار گرفتن فرانسه و پرتغال است كه در یورو 2016 به فینال رسیدند و در نهایت كریس رونالدو و هم‌بازی‌هایش در خاك فرانسه قهرمان شدند. دیدیه دشان، سرمربی فرانسه كه در مراسم قرعه‌كشی حضور داشت بعد از اعلام قرعه‌كشی، به شكست برابر پرتغال در فینال یورو 2016 اشاره كرد و گفت: بازی تلخی بود اما آن را فراموش كرده‌ایم. به دنبال انتقام نیستیم. شرایط تغییر كرده است و می‌خواهیم بازی خوبی را به نمایش گذاریم. دشان در مورد تیم‌های حاضر در این گروه نیز گفت: این سخت‌ترین گروه رقابت‌های یورو 2020 است، اما باید آن را بپذیریم. شرایط همین است. این یعنی بازیكنان فرانسه باید هرچه زودتر آماده شوند.
فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال نیز در مورد این گروه گفت: این سه تیم، قهرمان‌های سه رقابت بزرگ اخیر بین‌المللی فوتبال هستند. گروه دشواری است كه دو مدعی و یك كاندیدا برای قهرمانی در آن حضور دارند. ما می‌خواهیم به شانس خودمان باور داشته باشیم.