تصمیم وودی آلن برای كارگردانی تئاتر در ایران!

تصمیم وودی آلن برای كارگردانی تئاتر در ایران!


می‌دانیم كه تیتر این خبر را باور نكرده‌اید؛ فكرش را بكنید پیرمرد طناز آمریكایی در این شرایط بخواهد از پله‌های هواپیما در فرودگاه پیاده شود، خود را به عمارت نوفل لوشاتو برساند و بخواهد نمایشی را در تهران روی صحنه ببرد! اما خب اجازه بدهید به وودی آلن برمی‌گردیم.  عجالتا بگذارید بپرسیم كه آیا محمدرضا عیوضی را به یاد می‌آورید؟ حتی اگر یادتان نباشد كه او یكی از خواننده‌های برجسته دهه هفتاد بود و با تلاش‌های او و چند نفر دیگر موسیقی پاپ پس از انقلاب پر و بال گرفت، لابد یادتان هست كه دو سال پیش وقت برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شال و كلاه كرد و برای نامزدی ثبت‌نام كرد، درست در همان روزی كه علیرضا فغانی، داور شناخته‌شده ایرانی كه البته این روزها در استرالیا زندگی می‌كند و فاصله بسیاری با سودای كرسی شورای شهر تهران دارد.
حالا خبر آمده كه محمدرضا عیوضی خواننده كه مدت‌هاست در عرصه موسیقی از او خبری نیست، قرار است در نمایشی بازی كند؛ در همان نمایشی كه عرض كردیم ربط‌هایی هم به وودی آلن دارد. ماجرا از این قرار است كه نمایش «اتاق پرو» به نویسندگی و كارگردانی نغمه نوذری از فردا سه‌شنبه ۱۲ آذر تا ۱۵ دی هر شب ساعت ۲۱ در سالن شماره یك عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه برود.
آن‌طور كه روابط عمومی این نمایش خبر داده، در این تئاتر كمدی، علاوه بر محمدرضا عیوضی، ایمان اصفهانی، نسترن ابراهیم‌زاده و نگین سرتیپی هم به ایفای نقش می‌پردازند. اما سر و كله وودی آلن در خلاصه این نمایش پیداست: «وودی آلن تصمیم می‌گیرد در كشور ایران تئاتر كار كند.
كوگل ماس، پروفسور ادبیات زبان لاتین و یونانی سیتی كالج، زندگی زناشویی ناموفقی را تجربه می‌كند. به همین علت برای مشورت و كمك ابتدا به مطب روانكاو و سپس به دفتر پرسكی جادوگر می‌رود. پرسكی و دستیارش پیشنهاد می‌كنند با یك كتاب وارد اتاق پرو جادویی شده و با گذر از زمان و در بین شخصیت‌های داستان به دنبال عشق واقعی برود. پروفسور كتاب مادام بوآری را انتخاب كرده و وارد اتاق پرو می‌شود...»
اگر می‌خواهید یكی از تماشاگران این نمایش باشید باید به سایت تیوال سری بزنید و بلیت تهیه كنید.