افزایش قیمت بنزین وضع حاشیه‌نشین‌ها را بدتر كرد

افزایش قیمت بنزین وضع حاشیه‌نشین‌ها را بدتر كرد


 مجید شاكری، كارشناس اقتصادی گفت: دولت با افزایش قیمت بنزین، وضعیت معیشت حاشیه شهرنشین‌ها را بسیار بدتر كرد. این نشان می‌دهد كه این سیاستگذاری اشكالات جدی داشت، نه در حمایت از جامعه چیزی به دست آوردیم و نه كسری بودجه دولت حل شد.
به گزارش فارس، شاكری در برنامه «پرونده ویژه» شبكه 3 درباره طرح سهمیه‌بندی بنزین گفت: قطعا ادامه روند ناقص قبلی در حوزه تعرفه‌گذاری بنزین به صلاح كشور نبود و ما ناگزیر بودیم كه قیمت‌های نسبی انرژی را تغییر دهیم و این تخصیص نابهینه را از بین ببریم؛ اما اگر این طرح هم با این شیوه اجرا منافع نداشته باشد؛ قابل دفاع نیست. بعضا استدلال‌هایی درباره این طرح مطرح می‌شود كه مگر حقوق مردم ما مثل سوئیس است كه قیمت بنزین مثل آنجا باشد. حالا من با این استدلال‌ها كاری ندارم، اما باید طرح را طوری اجرا كرد كه منافعش بیش از ضررش باشد، نه برعكس.
وی گفت: با اجرای این طرح من امیدوار بودم كه بخشی از كسری بودجه دولت تأمین شود كه ظاهرا این اتفاق نیفتاده است. الان دولت كسری بودجه دارد و برای جبران دارد پایه پولی را افزایش می‌دهد كه اثرات تورمی در پی خواهد داشت. ما الان با ناترازی بودجه جاری دولت مواجه هستیم و این طرح هیچ كمكی به بودجه دولت نمی‌كند.